Αναζήτηση

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

»Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας» 

P.Picasso

Η Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών συνεχίζει για τρίτη χρονιά την λειτουργία του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους.

Ο γενικός όρος Θεατρική Αγωγή περιλαμβάνει εκπαιδευτικό δράμα, παιχνίδια, ασκήσεις σωματικού θεάτρου και πολλά άλλα επί μέρους εργαλεία.

Πρόκειται για μια ενεργητική εκπαιδευτική διαδικασία όπου, με αφορμή μια ιστορία και με τη βοήθεια του θεάτρου, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διερευνήσουν με βιωματικό τρόπο κοινωνικά ζητήματα, ανθρώπινες σχέσεις, ποικίλες καταστάσεις της ζωής.

Η ιστορία/αφορμή  θα μπορούσε να είναι ένα παραμύθι, ένα ποίημα, ένα μυθιστόρημα, μία ταινία, ένα τραγούδι, ένας πίνακας ζωγραφικής, ένα θεατρικό έργο, ένα ιστορικό γεγονός κτλ.

«Μπαίνοντας» στην ιστορία κάποιου άλλου, απαλλαγμένοι από την εμπλοκή που έχουμε με τη δική μας προσωπική ιστορία, βρισκόμαστε σε έναν προστατευμένο χώρο έρευνας της φύσης του ανθρώπου. Εκεί ο χρόνος μας ανήκει, μπορούμε να σταματήσουμε οποιαδήποτε στιγμή και μέσα από στοχευμένες δράσεις να επεξεργαστούμε τα δεδομένα, να θέσουμε ερωτήματα και να προσπαθήσουμε να βρούμε απαντήσεις. Απαντήσεις προσωπικές και συλλογικές.

Παράλληλα, επιτυγχάνονται παράπλευροι στόχοι: η ομαδικότητα και η συνεργασία, η ανάπτυξη των εκφραστικών μέσων, η απελευθέρωση και επικοινωνία του συναισθηματικού κόσμου, καθώς και η εξάσκηση της δημιουργικής φαντασίας, που ανοίγει χώρο πέραν της τρέχουσας καθημερινότητας και οδηγεί σε άπειρες δυνατότητες.

Υπ’ αυτήν την έννοια η Θεατρική Αγωγή είναι ένα πολύτιμο εργαλείο σε αυτό που ονομάζουμε δημιουργική εκπαίδευση. Μία εκπαίδευση με επίκεντρο τον άνθρωπο στο σύνολό του.

Τελικά μια εκπαίδευση που αποβλέπει σε οξυμένα πνεύματα, ενεργοποιημένα σώματα, σε δομημένους, ευαισθητοποιημένους και ελεύθερους ανθρώπους που έχουν απόλυτη συνείδηση του εαυτού τους ως αναπόσπαστο κομμάτι του συνόλου.

Σχεδιασμός / Διδασκαλία : Μαρία – Όλγα Αθηναίου

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές (ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ). Έκανε μετεκπαίδευση στο Βερολίνο στην μέθοδο εργασίας του ρώσσου σκηνοθέτη Jurij Alschitz (AKT-ZENT, International Theater Center-Research Center of the Τheater Education and Training Committee of the I.T.I./UNESCO) με τον οποίο και εργάστηκε ως ηθοποιός. Μαθήτευσε στην Ουαλία πλάι στον Phillip Zarrilli πάνω στην ψυχοσωματική λειτουργία του ηθοποιού μέσω Ασιατικών πολεμικών τεχνών. Εκπαιδεύτηκε στην αγωγή της φωνής από τη Μ. Γιεμεντζάκη και την Ά. Μπρούσκου. Ειδικεύτηκε στο εκπαιδευτικό δράμα μετά από διετές πρόγραμμα σεμιναρίων στο Εργαστήρι Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Ενδεικτικές συνεργασίες της ως ηθοποιός είναι : »Αναπαράσταση» και »Topophilia» site specific performance σε σκην. Α.Τζάκου, ομάδα Geopoetics (Πειραματική Εθνικού θεάτρου, Μουσείο Μπενάκη) – »Βάκχες» Ευρυπίδη σε σκην. Α.Μπρούσκου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου) – ‘Μεταμόρφωση» Φ.Κάφκα και »Δίκαιοι» Α.Καμύ σε σκην. Σ.Στρούμπου (Άττις-νέος χώρος, Χώρος Ιστορικής Μνήμης – Κοραή) κ.ά. Συνεχίζει τις σπουδές της στην ψυχολογία, Process Oriented Psychology, μια διεπιστημονική προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας με σκοπό την θεραπεία και ρίζες στην αναλυτική ψυχοθεραπεία του C.Jung, στην κβαντική φυσική και τον Ταοισμό. Κεντρικός άξονας των σπουδών της είναι η εκπόνηση έρευνας που αφορά τη σχέση της θεραπευτικής αυτής προσέγγισης με την εκπαιδευτική διαδικασία του ηθοποιού, την εφαρμογή θεατρικών τεχνικών σε θεραπευτικές διαδικασίες περιθωριοποιημένων κοινωνικών ομάδων καθώς και την καλλιτεχνική δημιουργία με προσανατολισμό στην επανορθωτική εμπειρία του ανθρώπινου τραύματος.

Για περισσότερες πληροφορίες, στο τηλέφωνο (210) 72 23 464 και στο odeioathinondrama @ gmail.com

© 2016-2017 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Mindcrafted by Scicada.eu