“Αναπνέοντας” Γαλλικά | 18.5.23

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
Πέμπτη, 18 Μαΐου 2023, 20:00  |   Αίθουσα Άρης Γαρουφαλής 

Ο Γιάννης Οικονόμου, ο Αλέξανδρος Οικονόμου και Χριστίνα Παντελή παρουσιάζουν στο Ωδείο Αθηνών μία συναυλία με ρεπερτόριο γαλλικής μουσικής για όμποε φαγκότο και πιάνο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • Theodore Lalliet (1837-1892), Τρίο για όμποε, φαγκότο και πιάνο, έργο 22
  • Camille Saint-Saens (1835-1921), Σονάτα για φαγκότο και πιάνο σε Σολ μείζονα, έργο 168
  • Francis Poulenc (1899-1963), Σονάτα για όμποε και πιάνο, FP 185
  • Francis Poulenc (1899-1963), Τρίο για όμποε, φαγκότο και πιάνο, FP 43

ΜΟΥΣΙΚΟΙ

  • Γιάννης Οικονόμου, όμποε
  • Αλέξανδρος Οικονόμου, φαγκότο
  • Χριστίνα Παντελή, πιάνο

 


Πολλοί Γάλλοι συνθέτες κυρίως του 20ου αιώνα , έδειξαν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για την ανάπτυξη του ρεπερτορίου των ξύλινων πνευστών γράφοντας τόσο κοντσέρτα όσο και σημαντικά έργα μουσικής δωματίου με πρωταγωνιστές τα όργανα αυτά.

Ο Theodore Lalliet υπήρξε solo ομποΐστας στην όπερα του Παρισιού και συνθέτης που έγραψε σημαντικά έργα για ξύλινα πνευστά, έργα συνήθως αφιερωμένα σε συναδέρφους του σολίστες των οργάνων αυτών . Ένα από τα πιο σημαντικά είναι  το ανάλαφρο Τρίο για όμποε, φαγκοτο και πιάνο Op.22.

Ο Camille Saint-Saens ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους συνθέτες της ρομαντικης περιόδου και συνέθεσε έργα σημαντικά για την εξελικτική πορεία των ξύλινων πνευστών. Ένα από αυτά ,το τελευταίο μάλιστα έργο που συνέθεσε πριν τον θάνατό του, είναι και η Σονάτα για φαγκότο και πιάνο.

Ο Francis Poulenc ήταν ίσως ο δημοφιλέστερος από τους σύγχρονους και νεότερους του συνθετες. Ο καθαρός, αισθαντικός ήχος του Poulenc που επηρεασμένος από την ατμόσφαιρα  των καμπαρέ παραδίδει σελίδες όπως η Σονάτα για όμποε και πιάνο και το πνευματώδες Τρίο για όμποε, φαγκότο και πιάνο που επιτρέπει  στα πνευστά να λάμψουν, ανοίγοντας ταυτόχρονα έναν πολύ ενδιαφέροντα διάλογο μεταξύ των οργάνων.

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ

Ο Γιάννης Οικονόμου  γεννήθηκε στην Αθήνα από μουσική οικογένεια. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε ηλικία 11 ετών με καθηγητή τον Χρήστο Αργυρόπουλο και επτά χρόνια αργότερα αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών με Άριστα παμψηφεί (τάξη Κλώντ Σιελέ).

Υπήρξε μέλος της Παγκόσμιας Ορχήστρας Νέων (Jeunesses Musicales) με μαέστρους τους Μάρινερ,Τεμιρκάνοφ,Μαζούρ κ.ά.΄Εχει εμφανιστεί ως σολίστ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λονδίνο, Φινλανδία,Τουρκία) με Ορχήστρες όπως η Κ.Ο.Α. , η Ορχήστρα Πατρών,η συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ,η συμφωνική του δήμου Αθηναίων, η Finish Radio Orchestra,Bilkent symphony orchestra μεταξύ άλλων καθώς και σε ρεσιτάλ ερμηνεύοντας ρεπερτόριο του όμποε σε πρώτη πανελλήνια και παγκόσμια εκτέλεση. ΄Eχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες και ξένους συνθέτες και μαέστρους ως σολίστ συμμετέχοντας σε σχήματα μουσικής δωματίου σε διάφορα φεστιβάλ ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό (Γερμανία, Τουρκία, Αυστρία, Αγγλία). Το 2003 κατόπιν πρόσκλησης του φημισμένου Αmerican Ballet Theatre εμφανίστηκε ως σολίστ με την Ορχήστρα “Εναρμόνια” για 4 παραστάσεις στο Ηρώδειο και στο Θέατρο Γης στην Θεσσαλονίκη.  Παράλληλα έγινε δεκτός κατόπιν διαγωνισμού από την Μanchattan School of Music της Νέας Υόρκης με καθηγητή τον Κο Ρόμπινσον, 1ο σόλο όμποε της New York Philharmonic Orchestra. Έχει λάβει μέρος σε ηχογραφήσεις τόσο κλασσικής, έντεχνης όσο και προκλασσικής μουσικής (Oreste , MDG).

Το διάστημα από το 1997 έως το 2003 υπήρξε σόλο ομποίστας της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων ενώ από το 2003 είναι μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, στην οποία υπηρετεί ως σόλο όμποε από το 2010. To Σεπτέμβρη του 2008 παρακολούθησε masterclass με καθηγητές τους Hansjord Schellenberger kai Moris Boyrgue. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα με τον Francois Leleux καθηγητή στην ακαδημία του Μονάχου. Από το 2008 είναι υπεύθυνος στον τομέα των πνευστών στην Ελληνοτουρκική ορχήστρα νέων υπό τον Vladimir Ashkenazy, τον Isin Metin, τον Orhun Orhon, τον Αναστάσιο Συμεωνίδη και τον Cem Mansur. Το 2019 έγινε μέλος του Ventus ensemble ενός  σχήματος που αποτελείται από κορυφαίους μουσικούς όλων των ελληνικών ορχηστρών.

Κατόπιν πρόσκλησης του αρχιμουσικού και ιδρυτή της Ελληνικής συμφωνικής ορχήστρας νέων Δ. Γραμμένου συνεργάζεται στην εκμάθηση του συμφωνικού ρεπερτορίου των ξυλίνων πνευστών.

Είναι καθηγητής όμποε στο Διεθνές Ωδείο Αθήνας στην περιοχή της Ηλιούπολης.

// 

Ο Αλέξανδρος Οικονόμου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975 και σε ηλικία 11 ετών ξεκίνησε να μελετάει φαγκότο με δάσκαλο τον πατέρα του. Το 1990 κέρδισε την υποτροφία της Yamaha Music Foundation of Europe ύστερα από πανελλήνιο διαγωνισμό για πνευστά όργανα. Το 1991 παρακολουθεί σεμινάριο για φαγκότο στο Mozarteum στο Salzburg με καθηγητή τον Klaus Thunemann.

Το καλοκαίρι του 1992 παίρνει το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί και  Α΄ βραβείο από το Ωδείο Φ. Νάκας ενώ την ίδια χρονιά γίνεται μέλος της Παγκόσμιας Ορχήστρας Νέων (Jeunesses Musicales) .Το 1993, με υποτροφία του γερμανικού κράτους (D.A.A.D.) αλλά και του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης γίνεται δεκτός στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής του Μονάχου στην τάξη του καθηγητή Eberhard Marschall κατόπιν διαγωνισμού.Το 1997 παίρνει το δίπλωμα του σολίστ και καθηγητή Μουσικής με άριστα και ολοκληρώνει τις σπουδές του τον Ιούνιο του 1999 με το Meisterklass Diplom από την Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής του Μονάχου.

Σε ηλικία 13 ετών κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως σολίστ με την Κ.Ο.Α. ενώ τον Μάιο του ίδιου έτους εκπροσωπεί την Ελλάδα στο ειδικό φεστιβάλ για νέους σολίστ στην Οστάνδη του Βελγίου με την Β.R.T. Philharmonic Orchestra.Με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ. και σε πρώτη εκτέλεση ηχογραφεί το κονσέρτο για φαγκότο του Mozart και μαζί της συμμετέχει ως σολίστ στο Ηρώδειο.

Έχει συμπράξει ως σολίστ με όλες τις ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες ενώ έχει εμφανιστεί σε Κύπρο, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αγγλία, Ταυλάνδη, Μεξικό, Ιταλία κ.α. σε μερικες απο τις σπουδαιοτερες αίθουσες της Ευρωπης (Theater Champs-Elysses,  Palau de la musica Barcelona, Mozarteum  στο Salzburg Pfingfestspiele, Teatro Real στη Μαδρίτη μεταξυ αλλων) και με  ορχήστρες όπως Kassel Staatsorchester, Armonia Atenea,Debrecen symhpony orchestra, Novisad Kammerphilharmonie, στο Ost-West Festival στην Αυστρία , Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, Camera da Fiorentina, OSEM, Thailand Philharmonic Orchestra, μεταξύ άλλων.

Έχει λάβει μέρος σε διεθνείς διαγωνισμούς αποσπώντας βραβεία ή διακρίσεις ( Concert Artist Guild , Pacem im Terris , Helexpo ) .

Το ενδιαφέρον του για τη μπαρόκ μουσική τον οδήγησε στην εξάσκησή του στο πρωτοτυπο φαγκότο του 17ου αλλά και αρχές 18ου αιωνα, έχοντας πάρει μέρος σε πλήθος συναυλιών με διάφορα συνολα σε μερικές από τις πιο γνωστές αίθουσες συναυλιών (Concertgebouw, Salle Pleyel, Bozar, Theater an der Wien, Opera Royal de Versailles κ.α.)  καθώς και σε ηχογραφήσεις με τις εταιρείες Deutsche Grammophon ,DECCA, SONY Classical, MDG που έχουν λάβει πλήθος σημαντικών βραβείων και διακρίσεων από τον διεθνή κριτικό τύπο.

Από το 1995 είναι σόλο φαγκότο στην Κ.Ο.Α.

//

Η Χριστίνα Παντελή έχει στο ενεργητικό της πολυάριθμα ρεσιτάλ στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, όπως Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία, Αμερική, Τουρκία, Λονδίνο, Ιταλία,Γερμανία,Ουκρανία. Έντονο το ενδιαφέρον της για έργα Ελλήνων συνθετών, αρκετοί από τους οποίους της έχουν αφιερώσει έργα τους όπως ο Μ.Ι.Αλεξιάδης, D. Visvikis, K. Καραβασίλης, Ι. Παπαδάτος, D. Nikolau. Ως σολίστ έχει συμπράξει  με ελληνικές και ξένες ορχήστρες σε Ελλάδα και Ευρώπη. Εχει ηχογραφήσει επανειλημμένως για την Ελληνική Ραδιοφωνία και οι ηχογραφήσεις της έχουν αναμεταδοθεί επανειλημμένα από το τρίτο πρόγραμμα της  και ανάλογους σταθμούς σε Καναδά, Νότια Αφρική, Ιταλία και Ρωσία. Πολυάριθμες συναυλίες μουσικής δωματίου με έγχορδα και πνευστά  καθώς και με δύο πιάνα, με αρκετές μεταγραφές από την ίδια με έργα για δύο πιάνα φωνή και λύρα. Ιδιαίτερα σημαντικές αυτές οι συνεργασίες με την Ε. Χριστοδούλου και με τον Θ. Ιωσιφίδη. Επί σειρά ετών συνεργάστηκε με τον σαξοφωνίστα Σ. Μαυρομμάτη δημιουργώντας δυο δισκογραφικές δουλειές με έργα Ελλήνων συνθετών με τις εταιρείες Acroasis  και NAXOS. Πολυάριθμες συναυλίες με το σχήμα αυτό σε Ελλάδα και εξωτερικό, με πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις έργων Ελλήνων και ξένων συνθετών, με κονσέρτα γραμμένα και αφιερωμένα στους ίδιους, και συμπράξεις με ελληνικές και ξένες ορχήστρες ανά την Ευρώπη. Μια άλλη σημαντική συνεργασία είναι αυτή με την μεσόφωνο Ειρήνη Τσιρακίδου και τον Γιώργο Καλούδη (τσέλο- λύρα), ένα τρίο που έχει ερμηνεύσει Ελληνική,Ισπανική, και Γαλλική μουσική με συναυλίες εντός και εκτός συνόρων.

Η Χριστίνα Παντελή απέκτησε το δίπλωμα πιάνου με καθηγητή τον Θ. Κοτεπάνο στο Ωδείο Athenaeum, με βαθμό Άριστα παμψηφεί, 1ο βραβείο και χρυσό μετάλλιο. Συνέχισε τις σπουδές της στο πιάνο, στο Παρίσι με υποτροφία από το γαλλικό κράτος, κοντά στον Edson Elias στην Ecole Normale de musique de Paris, αποκτώντας το Diplome de Execution de piano με άριστα. Την ίδια χρονιά δύο υποτροφίες, η μία από το Roosevelt University Association και η άλλη από τα Wilson’s Pianos την οδηγούν στο Chicago των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου μελετά κοντά στον Pavel Chezinsky, στο Roosevelt University και αποκτά τον τίτλο Master of Music in piano performance, με άριστα παμψηφεί. Ανά περιόδους έχει μελετήσει κοντά σε μεγάλους πιανίστες της εποχής μας όπως Leon Fleischer, Menahem Pressler, Fred Moyer, Alicia Delarocha, Paul Badura Scoda ,Aquilles delle Vigne, F. Gevers . Σημαντική είναι και η πορεία της στο διδακτικό τομέα  αφού έχει διδάξει και διδάσκει ακόμα στα μεγαλύτερα ωδεία της Αθήνας. Οι μαθητές της, νέοι μουσικοί στο χώρο έχουν βραβευτεί και σε πανελλήνιους διαγωνισμούς αποσπώντας  πρώτα βραβεία και διακρίσεις.

 

 


 

Share to:

Comments are closed.

© 2016-2020 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Mindcrafted by Scicada.eu