ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Ο γενικός όρος Θεατρική Αγωγή πλαισιώνει τις δύο βασικές πτυχές της δουλειάς μας.

Αφενός σωματικό training γεμάτο παιχνίδια, ασκήσεις και σωματικές ”σπαζοκεφαλιές”, που εφαρμόζονται άλλοτε ως ατομική εξάσκηση και άλλοτε ως πρακτικές συνόλου. Πρόκειται για μια σωματική εξάσκηση που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: ο συντονισμός και έλεγχος της κίνησης, η διαχείριση της δύναμης, η ισορροπία, τα αντανακλαστικά, η παρατηρητικότητα, η σωματική και πνευματική εγρήγορση, ο ρυθμός. Κοινός παρονομαστής όλων η συγκέντρωση η οποία υπό μία έννοια γυμνάζεται σαν ένας άλλος μυς.

Αφετέρου ιστορίες! Ένα παραμύθι, ένα ποίημα, ένα θεατρικό έργο, ένα μυθιστόρημα, μια ταινία, ένα τραγούδι, ένας μύθος, ένα ιστορικό γεγονός, ένας πίνακας ζωγραφικής ή ακόμα και μια ιστορία που θα φτιάξουμε εμείς. Όχι μια αλλά πολλές ιστορίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γίνονται αφορμή για μια περιπετειώδη καταβύθιση στη φύση του ανθρώπου.

Το εκπαιδευτικό δράμα, εμπλουτισμένο με πλήθος τεχνικών, μας εντάσσει στον κόσμο της κάθε ιστορίας. Γνωρίζουμε τους ήρωες, ακολουθούμε τις σκέψεις τους, τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν, τα όνειρα που τους επισκέπτονται όταν κοιμούνται, τα συναισθήματά τους, τις χειρονομίες τους, τις σιωπές τους. Χαρτογραφούμε το πως σχετίζονται με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Εδώ η βιωματική γλώσσα του θεάτρου μετατρέπει τις ιστορίες σε όχημα προκειμένου να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας!

Η φαντασία ενεργοποιεί τον δημιουργικό, ευέλικτο, εφευρετικό εαυτό μας και μέσα στον κόσμο του θεάτρου μαθαίνουμε να την επιστρατεύουμε και να τη συμβουλευόμαστε ακόμα και τις στιγμές που στεκόμαστε μπροστά σε ένα πρόβλημα αναζητώντας τη λύση.

Τα παιδιά καλούνται να δουλέψουν συλλογικά και να περνούν διαδοχικά από όλες τις θέσεις του σκηνοθέτη, του ηθοποιού και του θεατή. Αυτή η εναλλαγή ενθαρρύνει μια σφαιρική αντίληψη για τα πράγματα και διευκολύνει την διαχείριση της έκθεσης. Η χαρά της συνεργασίας δίνει αξία στην έννοια της ομάδας και η ομαδικότητα δημιουργεί ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και σεβασμού. Για εμάς συνεργασία δεν σημαίνει πάντα συμφωνία και ομάδα δεν σημαίνει να είμαστε όλοι ίδιοι, αντιθέτως βλέπουμε τη διαφωνία και την διαφορετικότητα ως συμμάχους. Ο πλούτος και η δύναμη της ομάδας κρύβονται στις αντιθέσεις της και η ατομική αυτοπεποίθηση είναι το άθροισμα του δυναμισμού και της ευαισθησίας μας.

Πρόθεση μας να εντοπίσουμε και να συναντήσουμε τις ανάγκες, τα ζητούμενα και τις δυνατότητες κάθε ηλικιακής ομάδας. Έτσι, διατηρώντας πάντα τις βασικές αρχές τις δουλειάς μας σταθερές, ο τρόπος, η κλίμακα δυσκολίας και η επιλογή των ερεθισμάτων διαφοροποιούνται και προσαρμόζονται αναλόγως.

Βασικός άξονας στην προσέγγισή μας είναι η πίστη ότι το θέατρο είναι μια πολυδιάστατη τέχνη, ένα συναρπαστικό παιχνίδι αλλά παράλληλα και ένα πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο. Σμιλεύει τον άνθρωπο στο σύνολό του και αποβλέπει σε ενεργοποιημένα σώματα, οξυμένα πνεύματα, σε ευαισθητοποιημένους και ελεύθερους ανθρώπους. Ανθρώπους ικανούς να φέρουν τις προσωπικές και στη συνέχεια συλλογικές αλλαγές που χρειάζονται προκειμένου να γίνει ο κόσμος μας ένα καλύτερο μέρος.

Τα τμήματα που λειτουργούν στο Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής είναι τα ακόλουθα:

  • Νήπια & Μαθητές Α’ Δημοτικού
  • Μαθητές Β’ – Δ’ Δημοτικού
  • Μαθητές Ε’ – Στ’ Δημοτικού
  • Μαθητές Γυμνασίου
  • Μαθητές Λυκείου
  • Νέοι, ηλικίες 18 έως 22

Το Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής έχει τη χαρά να συνεργάζεται με εξαίρετους παιδαγωγούς και καλλιτέχνες.

Υπεύθυνη Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής & Διδασκαλία: Μαρία-Όλγα Αθηναίου

Συνεργάτες Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής: Πάνος Αργυρόπουλος, Εμμανουήλ Κοντός, Ελένη Ζαχαρούλα

Επικοινωνήστε μαζί μας για τον προγραμματισμό της απαραίτητης συνάντησης γνωριμίας με την υπεύθυνη του Εργαστηρίου και για την πραγματοποίηση της εγγραφής σας.

Προχωρήστε στη συμπλήρωση της φόρμας εγγραφής μόνο μετά την συνάντηση γνωριμίας.

Το συγκεκριμένο τμήμα απευθύνεται κατ’ αρχήν σε μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού που φοιτούν ήδη στο Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής και θέλουν να προετοιμαστούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια. Αίτηση συμμετοχής μπορούν επίσης να δηλώσουν μαθητές και μαθήτριες που δεν φοιτούν στο Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής του Ωδείου Αθηνών και θα επιλεγούν με σειρά προτεραιότητας καθώς ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας εστιάζει στα τρία πεδία των εξετάσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τη λειτουργία των Καλλιτεχνικών σχολείων όπως αυτές ορίζονται στο αντίστοιχο κυβερνητικό ΦΕΚ Β 1375/ 2018.

Για το εκπαιδευτικό έτος 2021-2022, το τμήμα προετοιμασίας θα έχει εξάμηνη διάρκεια, θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο  2022 και θα λήξει με την έναρξη των εισαγωγικών εξετάσεων, τον Ιούνιο 2022. Το ομαδικό μάθημα θα πραγματοποιείται κάθε Σάββατο, 10:00– 12:00 και τα τμήματα θα αποτελούνται από 6 έως 8 μαθητές.

Διδάσκοντες

Εμμανουήλ Κοντός (ηθοποιός), Πάνος Αργυρόπουλος (ηθοποιός – φιλόλογος)

Με την εποπτεία και συνεργασία της Μαρίας Όλγας Αθηναίου, Υπεύθυνη Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής.

 

Περιγραφή συστήματος διδασκαλίας ανά πεδίο.

 

1ο ΠΕΔΙΟ: Προετοιμασία ομάδας (Ζέσταμα), Αυτοσχεδιασμός: Εξάσκηση σε πρακτικές συνόλου και τεχνικές ομαδικού αυτοσχεδιασμού: ομαδικότητα, συνεργασία, συνδυαστική σκέψη, δημιουργική φαντασία, άμεση πρόσβαση σε εκφραστικά μέσα, λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων, δουλειά πάνω σε διαφορετικές θεματικές (κοινωνικά ζητήματα, οικογένεια, φιλία,  κοκ).

 

2ο ΠΕΔΙΟ: Απόδοση Κειμένου: Με αφορμή επιλεγμένα κείμενα, τα παιδιά διδάσκονται την κατανόηση νοήματος, τον διαχωρισμό του κειμένου σε ενότητες,  την ‘’ανάγνωση’’ της στίξης και την αναγνώριση των ρόλων που ενδεχομένως διαφαίνονται στο κείμενο. Επίσης, γίνονται στοχευμένες ασκήσεις για την καθαρή άρθρωση του λόγου και την ένταση της φωνής και τα παιδιά εξασκούνται στο να μετατρέπουν το κείμενο σε εικόνες (δημιουργική φαντασία) χρησιμοποιώντας εκφραστικά την φωνή τους με σκοπό να αποδώσουν την ατμόσφαιρά του.

 

3ο ΠΕΔΙΟ: Γραπτή εξέταση: Με αφορμή επιλεγμένες φωτογραφίες,  τα παιδιά πειραματίζονται βάζοντας τις εικόνες σε διαφορετική σειρά  και φτιάχνουν μια τελική ιστορία με αρχή, μέση και τέλος (προ-συγγραφικό στάδιο – εύρεση ιδεών με διάφορες τεχνικές). Επίσης, αναπτύσσουν την ιστορία τους σε γραπτό λόγο (συγγραφικό στάδιο – εμπλουτισμός λεξιλογίου, παρέμβαση σε επίπεδο πρότασης, συνδετικές λέξεις , επιθετικοί και επιρρηματικοί προσδιορισμοί), παίρνουν ανατροφοδότηση από τον δάσκαλο και μοιράζονται την ιστορία τους με την ομάδα (μετα-συγγραφικό στάδιο – δεξιότητες αυτορρύθμισης, αναθεώρηση, αυτοδιόρθωση, αξιοποίηση συνεργατικής μάθησης).

 

Τα μηνιαία δίδακτρα φοίτησης στο τμήμα προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια, θα ανακοινωθούν τον Δεκέμβριο.


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γραμματεία Δραματικής Σχολής T: 210 72 23 464 / ώρες: 11:00 – 19:00 | K: 69 84645 409 / ώρες: 11:00 – 18:00 |
Ε: pmanolia@athensconservatoire.gr


 

© 2016-2020 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Mindcrafted by Scicada.eu