ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2021-2022

Εκπαιδευτική χρονιά 2021 – 2022

 Ο γενικός όρος Θεατρική Αγωγή πλαισιώνει τις δύο βασικές πτυχές της δουλειάς μας.

Αφενός σωματικό training γεμάτο παιχνίδια, ασκήσεις και σωματικές ”σπαζοκεφαλιές”, που εφαρμόζονται άλλοτε ως ατομική εξάσκηση και άλλοτε ως πρακτικές συνόλου. Πρόκειται για μια σωματική εξάσκηση που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: ο συντονισμός και έλεγχος της κίνησης, η διαχείριση της δύναμης, η ισορροπία, τα αντανακλαστικά, η παρατηρητικότητα, η σωματική και πνευματική εγρήγορση, ο ρυθμός. Κοινός παρονομαστής όλων η συγκέντρωση η οποία υπό μία έννοια γυμνάζεται σαν ένας άλλος μυς.

Αφετέρου ιστορίες! Ένα παραμύθι, ένα ποίημα, ένα θεατρικό έργο, ένα μυθιστόρημα, μια ταινία, ένα τραγούδι, ένας μύθος, ένα ιστορικό γεγονός, ένας πίνακας ζωγραφικής ή ακόμα και μια ιστορία που θα φτιάξουμε εμείς. Όχι μια αλλά πολλές ιστορίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γίνονται αφορμή για μια περιπετειώδη καταβύθιση στη φύση του ανθρώπου.

Το εκπαιδευτικό δράμα, εμπλουτισμένο με πλήθος τεχνικών, μας εντάσσει στον κόσμο της κάθε ιστορίας. Γνωρίζουμε τους ήρωες, ακολουθούμε τις σκέψεις τους, τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν, τα όνειρα που τους επισκέπτονται όταν κοιμούνται, τα συναισθήματά τους, τις χειρονομίες τους, τις σιωπές τους. Χαρτογραφούμε το πως σχετίζονται με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Εδώ η βιωματική γλώσσα του θεάτρου μετατρέπει τις ιστορίες σε όχημα προκειμένου να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας!

Η φαντασία ενεργοποιεί τον δημιουργικό, ευέλικτο, εφευρετικό εαυτό μας και μέσα στον κόσμο του θεάτρου μαθαίνουμε να την επιστρατεύουμε και να τη συμβουλευόμαστε ακόμα και τις στιγμές που στεκόμαστε μπροστά σε ένα πρόβλημα αναζητώντας τη λύση.

Τα παιδιά καλούνται να δουλέψουν συλλογικά και να περνούν διαδοχικά από όλες τις θέσεις του σκηνοθέτη, του ηθοποιού και του θεατή. Αυτή η εναλλαγή ενθαρρύνει μια σφαιρική αντίληψη για τα πράγματα και διευκολύνει την διαχείριση της έκθεσης. Η χαρά της συνεργασίας δίνει αξία στην έννοια της ομάδας και η ομαδικότητα δημιουργεί ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και σεβασμού. Για εμάς συνεργασία δεν σημαίνει πάντα συμφωνία και ομάδα δεν σημαίνει να είμαστε όλοι ίδιοι, αντιθέτως βλέπουμε τη διαφωνία και την διαφορετικότητα ως συμμάχους. Ο πλούτος και η δύναμη της ομάδας κρύβονται στις αντιθέσεις της και η ατομική αυτοπεποίθηση είναι το άθροισμα του δυναμισμού και της ευαισθησίας μας.

Πρόθεση μας να εντοπίσουμε και να συναντήσουμε τις ανάγκες, τα ζητούμενα και τις δυνατότητες κάθε ηλικιακής ομάδας. Έτσι, διατηρώντας πάντα τις βασικές αρχές τις δουλειάς μας σταθερές, ο τρόπος, η κλίμακα δυσκολίας και η επιλογή των ερεθισμάτων διαφοροποιούνται και προσαρμόζονται αναλόγως.

Βασικός άξονας στην προσέγγισή μας είναι η πίστη ότι το θέατρο είναι μια πολυδιάστατη τέχνη, ένα συναρπαστικό παιχνίδι αλλά παράλληλα και ένα πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο. Σμιλεύει τον άνθρωπο στο σύνολό του και αποβλέπει σε ενεργοποιημένα σώματα, οξυμένα πνεύματα, σε ευαισθητοποιημένους και ελεύθερους ανθρώπους. Ανθρώπους ικανούς να φέρουν τις προσωπικές και στη συνέχεια συλλογικές αλλαγές που χρειάζονται προκειμένου να γίνει ο κόσμος μας ένα καλύτερο μέρος.

Επικοινωνία/ Πληροφορίες

Γραφείο Δραματικής Σχολής

Τ. 210-7223464

ktsesmetzi@athensconservatoire.gr

 

Εγγραφές

Επικοινωνήστε μαζί μας για τον προγραμματισμό της απαραίτητης συνάντησης γνωριμίας με την υπεύθυνη του Εργαστηρίου και για την πραγματοποίηση της εγγραφής σας. Δείτε την ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής εδώ. Προχωρήστε στη συμπλήρωση της φόρμας μόνο μετά την συνάντηση γνωριμίας.

 

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Νήπιο: 60€μηνιαία

Δημοτικό: 60€ μηνιαία

Έφηβοι: 70€ μηνιαία

Νέοι (18 έως 22 ετών): 70€ μηνιαία

Κόστος εγγραφής 25€ ευρώ

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Νήπιο – Α’ Δημοτικού: Τετάρτη 17.00 – 18.15
Β’ – Δ’ Δημοτικού: Τετάρτη 18:30 – 20.00
Ε’ – Στ’ Δημοτικού: Παρασκευή 17:30 – 19:30
Γυμνάσιο: Σάββατο 12:00 – 15:00
Λύκειο: Σάββατο 16:00 – 19:00
Νέοι (ηλικίες 18 έως 22): Πέμπτη 14.00- 17.00

 

Τον Ιανουάριο του 2022 θα ξεκινήσει το Τμήμα Προετοιμασίας μαθητών/μαθητριών Δημοτικού για τις εισαγωγικές εξετάσεων σε Καλλιτεχνικά Γυμνάσια. Το τμήμα αφορά μόνο μαθητές/μαθήτριες του Εργαστηρίου. Η ημέρα και ώρα διεξαγωγής των μαθημάτων, καθώς και όλες οι λεπτομέρειες για τον τρόπο δουλειάς, θα ανακοινωθούν μετά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022. 

Το προτεινόμενο πρόγραμμα ενδέχεται να μεταβληθεί ανάλογα με τις ανάγκες των εγγεγραμμένων μαθητών/τριών.

Σε περίπτωση υποχρεωτικής παύσης λειτουργίας του Ωδείου Αθηνών, το Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής συνεχίζει τη λειτουργία του μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Η εξ αποστάσεως (διαδικτυακή) διδασκαλία εφαρμόστηκε επιτυχώς κατά την διάρκεια της πανδημίας.

Το Ωδείο Αθηνών έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον COVID-19. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ 

ΜΑΡΙΑ-ΟΛΓΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Είναι απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής  Δραματικής Τέχνης του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές (ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ). Έκανε μετεκπαίδευση στο Βερολίνο στην μέθοδο εργασίας του ρώσσου σκηνοθέτη  Jurij Alschitz (AKT-ZENT, International Theater Center-Research Center of the Τheater Education and Training Committee of the I.T.I./UNESCO) με τον οποίο και εργάστηκε ως ηθοποιός.  Μαθήτευσε για σειρά ετών στην Ουαλία πλάι στον μέντορά της Phillip Zarrilli πάνω  στην ψυχοσωματική λειτουργία του ηθοποιού μέσω Ασιατικών πολεμικών τεχνών. Εκπαιδεύτηκε στην αγωγή της φωνής από τη Μ. Γιεμεντζάκη και την Ά. Μπρούσκου. Ειδικεύτηκε στο εκπαιδευτικό δράμα μετά από διετές πρόγραμμα σεμιναρίων στο Εργαστήρι Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων/επιμορφώσεων με έλληνες και ξένους πρακτικούς και θεωρητικούς παραστασιακών τεχνών.

Μετά από πενταετή εκπαίδευση είναι υποψήφια διπλωματούχος στην Process Oriented Psychology (Ψυχολογία Προσανατολισμένη στην Διεργασία), μια διεπιστημονική και πολυεπίπεδη προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας, με σκοπό την κατάλυση συγκρούσεων και την επίτευξη προσωπικών και κοινωνικών αλλαγών μέσω της ανάπτυξης της επίγνωσης. Οι ρίζες της προσέγγισης εντοπίζονται στην αναλυτική ψυχολογία του C.Jung, στην κβαντική φυσική και στον Ταοϊσμό. Αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970′ από τον κβαντικό φυσικό και γιουγκιανό αναλυτή Arrnold Mindell και τους συνεργάτες του αρχικά ως θεραπευτική προσέγγιση αλλά μετά από 30 χρόνια εφαρμογής και έρευνας είναι πια ευρέως γνωστή ως ‘’πρακτική επίγνωσης’’ με την  μεθοδολογία της προσέγγισης να εφαρμόζεται σε ένα ευρύ φάσμα δουλειάς με άτομα, ομάδες, κοινότητες. Κεντρικός άξονας αυτής της εκπαίδευσης για την Αθηναίου είναι η εκπόνηση έρευνας που αφορά στην σύνδεση του Processwork με το θέατρο και εστιάζει στην προσωπική ανάπτυξη του ηθοποιού σε εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό επίπεδο.

Από το 2015 είναι υπεύθυνη σχεδιασμού και διδασκαλίας του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά καθώς και άτομα εφηβικής και νεανικής ηλικίας της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών.

Με την ιδιότητα της Director σχεδιάζει και υλοποιεί για την Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών το καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα HUMANITAS (Process Drama and Processwork – Από σκηνής για τα ανθρώπινα δικαιώματα ΛΟΑΤΚΙ ατόμων εφηβικής ηλικίας) που έλαβε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στα πλαίσια του Active Citizens Fund.

Έχει σχεδιάσει και συντονίσει προγράμματα για το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, για σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, για ομάδες εργαζομένων θεραπευτών του ΚΕΘΕΑ. Εργάστηκε με την process-worker Dawn Menken στο πρόγραμμα ενδυνάμωσης εφήβων/νέων Teens Rise Up (T.R.U.) (Process Work Institute, ΗΠΑ, Portland).

Ενδεικτικές συνεργασίες της ως ηθοποιός είναι :

‘’Γαλάτεια’’ ραδιοφωνικό θέατρο και ηλεκτρονική μουσική, ‘’Μεταμορφώσεις’’ του Οβίδιου, ραδιοφωνική σκηνοθεσία και σύνθεση Ν. Παλαμάρης και Α. Λεβισιάνος (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) , ”ΚΛΑΡΑ ΣΟΥΜΑΝ/τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας” σκην. Μ.Φιορένζτη (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων / Λευτέρης Βογιατζής) , ”Ιω” σε σκην. Laura Tesman (Φεστιβάλ Καβάλας – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων) – ”277 μέτρα” , ”Αναπαράσταση” και ”Topophilia” site specific performances σε σκην. Α.Τζάκου, ομάδα Geopoetics (Πειραματική Εθνικού θεάτρου, Μουσείο Μπενάκη, Φεστιβάλ Αθηνών) – ”Βάκχες” Ευρυπίδη σε σκην. Α.Μπρούσκου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου) – ”Μεταμόρφωση” Φ.Κάφκα και ”Δίκαιοι” Α.Καμύ σε σκην. Σ.Στρούμπου, ομάδα Σημείο μηδέν (Άττις-νέος χώρος/Θ.Τερζόπουλος, Χώρος Ιστορικής Μνήμης – Κοραή) κ.ά.

 

ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Το Θεατρικό Εργαστήρι έχει τη χαρά να συνεργάζεται με τους εξής εξαίρετους παιδαγωγούς και καλλιτέχνες (κλικ στο όνομα για βιογραφικό σημείωμα):

 


 

© 2016-2020 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Mindcrafted by Scicada.eu