ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (ΚΣΥΜΕ) ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1979 από τους Ιάννη Ξενάκη, Γιάννη Γ. Παπαϊωάννου και Στέφανο Βασιλειάδη. Βασικός στόχος του Κέντρου ήταν η έρευνα και η ανάπτυξη της ηλεκτροακουστικής μουσικής στην Ελλάδα.Από το 2018, το Ωδείον Αθηνών συνεργάζεται με το ΚΣΥΜΕ προσφέροντας κάθε χρόνο στους ενδιαφερόμενους σπουδαστές έναν ετήσιο κύκλο σεμιναρίων Ηλεκτροακουστικής Μουσικής διάρκειας 8 μηνών καθώς και ταχύρρυθμα σεμινάρια με εξειδικευμένα θέματα και κυμαινόμενη διάρκεια.Για το Ακαδημαϊκό έτος 2022-23, έχουν προγραμματιστεί τα εξής σεμινάρια:

Α. ΕΤΗΣΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 8 ΜΗΝΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Β.  ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

1. ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ VIDEO GAMES – Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ SOUND DESIGN
3. ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ – ΠΡΟΣΙΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
4. EMS – Synthi100
 

Υπεύθυνος Τμήματος Ηλεκτρονικής Μουσικής: Στέλιος Γιαννουλάκης
Έφορος: Νίκος Χαριζάνος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Για εγγραφές και δίδακτρα επικοινωνήστε με την Κεντρική Γραμματεία του Ωδείου Αθηνών.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα σεμινάρια “πατήστε” στην ενότητα ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ 2022-2023 

Για το πρόγραμμα των σεμιναρίων, επικοινωνήστε με τους καθηγητές του ΚΣΥΜΕ 

    • Νίκος Χαριζάνος, Τ. 210 6518895, Κ.  6942 454420, E. ksyme2@yahoo.com
    • Στέλιος Γιαννουλάκης, Κ. 6978 178180, E. Stgiann@yahoo.com
Α. ΕΤΗΣΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 8 ΜΗΝΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Μαθήματα 2 ώρες την εβδομάδα, διάρκειας 8 μηνών (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022 – ΙΟΥΝΙΟΣ 2023)

Οι ακριβείς ημερομηνίες και οι ώρες των μαθημάτων θα ανακοινωθούν μετά από την ολοκλήρωση των εγγραφών.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Στέλιος Γιαννουλάκης, Νίκος Χαριζάνος

ΘΕΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: Εισαγωγή στην θεωρία και την πράξη της Ηλεκτροακουστικής Σύνθεσης, ο κόσμος των ηχητικών αντικειμένων και η δημιουργική διαχείρισή τους για την παραγωγή μουσικής. Πρακτική έρευνα σε συνθετικό επίπεδο και μελέτη ιστορικών σχολών και τεχνικών ηλεκτροακουστικής σύνθεσης με σκοπό την εξοικείωση με εργαλεία, αισθητικές κατευθύνσεις και τεχνικές. Διερεύνηση δρόμων εξέλιξής της τέχνης του ήχου στον εικοστό πρώτο αιώνα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: Κατά την διάρκεια του σεμιναρίου, θα μελετηθεί η φύση του ήχου και οι διάφοροι τρόποι διαμόρφωσης των χαρακτηριστικών του στο χρόνο μέσω αναλογικών και ψηφιακών συστημάτων, όπως: Digital Audio Workstations με plug-ins, MIDI, το VCV-Rack, Pure Data, hardware synthesizers, DIY audio devices, κ.α. Θα διερευνηθούν οι ιδιαιτερότητες που εμφανίζουν οι διάφοροι τρόποι δουλειάς με τον ήχο σαν υλικό τέχνης και θα διδαχθούν διάφορες τεχνικές σύνθεσης και επεξεργασίας ήχου, στοιχεία μουσικού προγραμματισμού και τεχνικές ζωντανής παρουσίασης.  Επίσης, θα χρησιμοποιηθεί και το EMS Synthi100, το ιστορικό αναλογικό synthesizer – εργαστήριο ηλεκτρονικής σύνθεσης – του ΚΣΥΜΕ.

Μέσα από στοχευμένες ασκήσεις, οι σπουδαστές θα ασχοληθούν με την τυπολογία και τις διαστάσεις του ήχου, τη φασματική μορφολογία και την πλαστική του ηχητικού αντικειμένου. Τα θέματα διδασκαλίας περιλαμβάνουν την μουσική δόμηση, την θεματική διαπραγμάτευση, το μοτίβο, το διάλογο ανάμεσα στην υφή και την κίνηση, την ιδιωματική διαχείριση ηχητικού υλικού, τον ηχητικά οδηγούμενο συνειρμό, την τονική και ρυθμική λειτουργία, την γενικευμένη έννοια της αντίστιξης, την ενσωμάτωση ακουστικών οργάνων, τη χρήση γραφικής παρτιτούρας, κ.α.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ: Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην on line αίτηση εγγραφής μέχρι την Δευτέρα 31 Οκτωβρίου. 

Ακολουθήστε τον σύνδεσμο για την εγγραφή σας και την καταβολή των διδάκτρων: 

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 

Κατεβάστε όλες τις πληροφορίες σε μορφή pdf εδώ 


Β.  ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

κυμαινόμενης διάρκειας από μία εβδομάδα έως 3 μήνες.

 
1. ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Τεχνικές σύνθεσης και μουσικής γραφής για μεικτά έργα, που βασίζονται στην συνύπαρξη ακουστικών οργάνων με ηλεκτρονικό ήχο, είτε πρόκειται για ζωντανή επεξεργασία, είτε για προετοιμασμένα ηχητικά υλικά. Θεωρητική και πρακτική προσέγγιση. Παράλληλα θα παρουσιάζεται και μια ιστορική διαδρομή στο είδος και τεχνικές σύνθεσης διαφόρων σχολών.
 
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Νίκος Χαριζάνος
 
2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ VIDEO GAMES – Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ SOUND DESIGN
Τρόποι προσέγγισης, εργαλεία και διαδικασίες για την παραγωγή μουσικής και ήχου στην υπηρεσία της εικόνας και των ψηφιακών μέσων. Ο Σχεδιαστής Ήχου σαν ερευνητής, καλλιτέχνης και επαγγελματίας. Θεωρητικό και πρακτικό μάθημα.
 
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Αλέξανδρος Ρέτσης

3. ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ – ΠΡΟΣΙΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Εργαλεία για την σύγχρονη μουσική δημιουργία, με επικέντρωση στην προσιτότητα και τον πειραματισμό. Ανάπτυξη προσαρμοσμένων συστημάτων για σύνθεση και μουσική πράξη. Απλές ηλεκτρονικές κατασκευές, Circuit Bending, DIY synthesizer modules, Arduino, Sensors, Pure Data. Στρατηγικές για την ενσωμάτωση αναλογικών και ψηφιακών μουσικών οργάνων, με σκοπό την απελευθέρωση της μουσικής δημιουργίας.
 
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Στέλιος Γιαννουλάκης
 
4. EMS – Synthi100
Το EMS Synthi100 του ΚΣΥΜΕ φτιάχτηκε το 1974 και είναι ένα από τα λίγα εναπομείναντα παγκοσμίως τέτοια όργανα. Ιστορικό αναλογικό modular synthesizer – εργαστήριο ηλεκτρονικής σύνθεσης, που ενσωματώνει ιδέες που έπαιξαν τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης μουσικής σκέψης και αντικατοπτρίζει τεχνικές, συνθετικές και αισθητικές προσεγγίσεις που τροφοδοτούν πολλές σύγχρονες πρακτικές. Εξειδικευμένο θεωρητικό και πρακτικό εργαστήριο.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Στέλιος Γιαννουλάκης

 
Για την συμμετοχή των ενδιαφερομένων στα ταχύρρυθμα σεμινάρια του ΚΣΥΜΕ, όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις ημερομηνίες & ώρες των μαθημάτων, τους όρους συμμετοχής, τα δίδακτρα και τις αιτήσεις εγγραφής, θα αναρτώνται κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους 2022-23 στην σελίδα ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (ΚΣΥΜΕ) ιδρύθηκε το 1979 στην Αθήνα. Εμπνευστής, ιδρυτής και πρώτος πρόεδρός του ήταν ο διάσημος Έλληνας συνθέτης Ιάννης Ξενάκης. Επιδίωξη του Ξενάκη ήταν η εγκαθίδρυση καλλιτεχνικών και ερευνητικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και του γαλλικού κέντρου CEMAMu που είχε ήδη ιδρύσει ο ίδιος. Στο επίκεντρο της δραστηριότητας αλλά και των καταστατικών σκοπών του ΚΣΥΜΕ είναι η επιστημονική έρευνα για τη μουσική,  η εποικοδομητική διάχυση των αποτελεσμάτων της μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η ανατροφοδότηση του καλλιτεχνικού και επιστημονικού γίγνεσθαι με γνώση και νέα εργαλεία.

Το ΚΣΥΜΕ, από τα  πρώτα χρόνια της δράσης του, μετέχει στην πνευματική,  καλλιτεχνική  και επιστημονική ζωή του τόπου μας με μια πολύπλευρη και αξιόλογη προσφορά στους ακόλουθους τομείς: Πολύτεχνη έκφραση, Φεστιβάλ, Μουσική Δημιουργία, Μουσική Έρευνα, Εκπαίδευση, Εκδηλώσεις, Παραγωγές-Εκδόσεις. Σε όλους αυτούς τους τομείς, το ΚΣΥΜΕ έχει να επιδείξει αφθονία δράσεων, εκδηλώσεων, εκθέσεων, πρωτότυπων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και αξιόλογη εκδοτική δραστηριότητα. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε, παρακαλούμε τον ιστότοπό μας www.ksyme.org.

Ειδικότερα σε σχέση με φεστιβάλ, το ΚΣΥΜΕ διαθέτει μια μεγάλη και πολυετή εμπειρία έχοντας διοργανώσει μέσα στα 42 χρόνια λειτουργίας του πολλά φεστιβάλ. Αναφέρουμε ενδεικτικά: Τα 2 φεστιβάλ στο Θέατρο Αιξωνής (εκ των οποίων το δεύτερο είχε διάρκεια 40 ημερών), Οδοιπορικά στην Δυτική Ελλάδα και Μακεδονία, το φεστιβάλ “Πάνεμος” – ένα μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του Ξενάκη (Ηρώδειο, Γαλλικό Ινστιτούτο).  Τα τελευταία χρόνια και παρά την οικονομική κρίση το ΚΣΥΜΕ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 60 εκδηλώσεις με σημαντικούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες (διοργάνωση τριήμερου για τα 35 χρόνια του ΚΣΥΜΕ, συμμετοχή στην Documenta14 κ.α.).
Τον Μάϊο του 2018 ο Πρόεδρος του Μουσικού και Δραματικού Συλλόγου Ωδείο Αθηνών Νίκος Τσούχλος και ο Πρόεδρος του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας Πέτρος Φραγκίστας, υπέγραψαν πρωτόκολλο συνεργασίας, το οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • τη μεταφορά της έδρας, του τεχνολογικού εξοπλισμού, του αρχείου και της βιβλιοθήκης του ΚΣΥΜΕ στο κτιριακό συγκρότημα του Ωδείου Αθηνών,
  • τη θέσπιση και λειτουργία κοινών προγραμμάτων εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης στη σύγχρονη μουσική και τη μουσική τεχνολογία,
  • τη συνδιοργάνωση συναυλιών και άλλων εκδηλώσεων με επίκεντρο την ηλεκτρονική μουσική και την πολύτεχνη δημιουργία,
  • τον κοινό σχεδιασμό ερευνητικής στρατηγικής
  • τη θεσμοθέτηση βραβείων, υποτροφιών και καλλιτεχνικών αναθέσεων με σκοπό την ενίσχυση της σύγχρονης ελληνικής μουσικής δημιουργίας και την αποτελεσματικότερη προβολή της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με την παρουσία του στο κτιριακό συγκρότημα της οδού Ρηγίλλης, το ΚΣΥΜΕ αποκτά πρόσβαση στις υποδομές και τις υπηρεσίες του Ωδείου Αθηνών ενώ το Ωδείο συμπληρώνει τον εξοπλισμό του, μεταξύ άλλων με το μεγαλύτερο σήμερα αναλογικό συνθεσάιζερ στον κόσμο – το περίφημο Synthi 100 – αλλά και με τα πλέον εξελιγμένα ψηφιακά προγράμματα παραγωγής και διαχείρισης μουσικού ήχου. Ταυτόχρονα, μέσα από αυτή τη συνεργασία, οι σπουδαστές του Ωδείου Αθηνών και του ΚΣΥΜΕ θα μπορούν να επωφελούνται από τα εκπαιδευτικά προγράμματα και των δύο ιδρυμάτων.

Επιπλέον, το ΚΣΥΜΕ έχει στην κατοχή του έναν μοναδικό και εν μέρει αναξιοποίητο ερευνητικό και καλλιτεχνικό θησαυρό. Πρόκειται για το πληρέστερο αρχείο ιστορικών ηχογραφήσεων σε ότι αφορά την πρωτοποριακή μουσική στην Ελλάδα με τη μορφή μαγνητοταινιών, δίσκων βινυλίου, κασετών κ.ο.κ.  Το ηχητικό αρχείο καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1950 έως σήμερα. Ο δε όγκος του πλησιάζει τις 4.500 τεκμηρίων. Παράλληλα, φυλάσσεται εξίσου σπάνιο έντυπο υλικό άμεσα σχετιζόμενου με τις ηχογραφήσεις, όπως προγράμματα μουσικών διοργανώσεων, αφίσες και feuille volante, παρτιτούρες έργων με ερμηνευτικές σημειώσεις, φωτογραφίες και αρνητικά, δελτία τύπου και αναφορές στον Τύπο.

 

© 2016-2020 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Mindcrafted by Scicada.eu