Συναυλία με έργα Ελλήνων Συνθετών | 24.2.2024

Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου 2024, Ώρα 20:00  |  Αίθουσα Άρης Γαρουφαλής

Το Ωδείο Αθηνών παρουσιάζει συναυλία μουσικής δωματίου με έργα Ελλήνων συνθετών/τριών.

Θα ακουστούν έργα των: Οδυσσέα Ηγουμενίδη, Μιρέλλας Ομουρόγλου, Παναγιώτη Παπούτη.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

Χρυσούλα Γεωργάκη, κλαρινέτο

Χρήστος – Ευφραίμ Τσιώνας, βιολί

Μαρία Ευστρατιάδη, Κριστ Μπάσκο πιάνο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ

Οδυσσέας Ηγουμενίδης, Σονάτα για βιολί και πιάνο (2018)

Μιρέλλα Ομουρλόγλου, Τζαζ  Σονάτα για κλαρινέτο και πιάνο (2017)

Παναγιώτης Παπούτης, Παραλλαγές για βιολί και πιάνο σε ένα θέμα του Περικλή Κούκου (2021)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Γενική είσοδος: 12€  |  Μειωμένο: 6€

 


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ

Οδυσσέας Ηγουμενίδης: Σονάτα για βιολί και πιάνο (2018)

Το έργο αποτελείται από τρία μέρη και έχει έντονη νεορομαντική υφή ενώ ενσωματώνονται σε αυτό στοιχεία από την Απόλυτη και την Περιγραφική Μουσική. Επιδιώκεται έτσι, να δημιουργηθεί ένα πρωτογενές μουσικό υλικό από εντελώς εξωμουσικές ιδέες, όπως, περίπλοκες μαθηματικές αναλογίες, ακανθώδεις φιλοσοφικές έννοιες και γλωσσικά παιχνιδίσματα. Σε αυτό το πλαίσιο κεντρικό ρόλο παίζει ο αρχαίος μύστης Πυθαγόρας  και η δήλωσή του ότι είχε αναμνήσεις από τις προηγούμενες ενσαρκώσεις της ψυχής του. Ενσαρκώσεις που σχετίζονταν με αρχαίους μύθους (Αργοναυτική Εκστρατεία, Τρωικός Πόλεμος), περίτεχνους μάγους-μάντες και δεινούς κολυμβητές. Έτσι, σε όλο το έργο ένα κεντρικό μαθηματικής δομής  θέμα μεταμορφώνεται ανάλογα με την κάθε περίσταση.

Ο Οδυσσέας Ηγουμενίδης σπούδασε Σύνθεση στο Εθνικό Ωδείο στην τάξη του Περικλή Κούκου από όπου και αποφοίτησε με τον βαθμό “Άριστα”, “Ά βραβείο” και χρηματικό έπαθλο “εις μνήμην Μανώλη Καλομοίρη”. Σε προηγούμενο κύκλο σπουδών έλαβε Πτυχίο και Δίπλωμα Πιάνου με τον βαθμό Άριστα και Πτυχία Ανωτέρων Θεωρητικών (Αρμονίας, Αντίστιξης, Ενοργάνωσης και Φούγκας) από το Απολλώνιο και το Εθνικό Ωδείο.   Είναι επίσης απόφοιτος του πτυχιακού τμήματος “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό (Ιστορία – Αρχαιολογία – Τέχνη)” του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου με τον βαθμό Άριστα, και “Βραβείο Αριστείας” από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας. Παραλλήλως, είναι τριτοετής φοιτητής στο τμήμα “Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό” του Ελληνικού Ανοικτού  Πανεπιστήμιου.  Είναι  Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο Ελληνικό Ωδείο (Παράρτημα Κορωπίου),  όπου διδάσκει όλες τις ανωτέρω μουσικές ειδικότητες. Ως συνθέτης συμμετείχε σε συναυλίες Νέων Ελλήνων Συνθετών καθώς  έχουν παιχτεί έργα του σε διάφορους καλλιτεχνικούς χώρους όπως ο Φιλολογικός Σύλλογος “Παρνασσός”,  η αίθουσα συναυλιών  της Μουσικής Βιβλιοθήκης “Λίλιαν Βουδούρη” του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, η αίθουσα “La Divina” του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Κέντρου Athenaeum και η αίθουσα συναυλιών “Άρης Γαρουφαλής” του Ωδείου Αθηνών. Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων συναυλιών εκτός από το οργανωτικό σκέλος συμμετείχε και ως πιανίστας.


Μιρέλλα Ομουρλόγλου: Τζαζ Σονάτα για κλαρινέτο και πιάνο (2017)

Στο έργο αυτό συνδυάζονται μελωδικά και ρυθμικά στοιχεία της τζαζ μουσικής με τη φόρμα της κλασικής σονάτας. Η μπλουζ κλίμακα – πάνω στην οποία βασίζεται – ακολουθεί μια ελεύθερη σειραϊκή γραφή. Το πρώτο μέρος είναι γραμμένο σε φόρμα Allegro sonata με έντονο το τζαζ ρυθμικό στοιχείο. Ακολουθεί το “Ταξίδι”, το αργό δεύτερο μέρος, δομημένο σε διμερή φόρμα, που είναι εμπνευσμένο από το ποίημα “Μυθιστόρημα” του Γιώργου Σεφέρη. Στο τρίτο μέρος, γραμμένο σε κυκλική φόρμα ροντό, ακούμε μια τζαζ εκδοχή της παραδοσιακής ταραντέλας σε ζωηρό τέμπο που αναδεικνύει την δεξιοτεχνία των οργάνων και οδηγείται σε ένα δυναμικό φινάλε.

Η Μιρέλλα Ομουρλόγλου είναι τελειόφοιτη της σχολής Σύνθεσης στην τάξη του διακεκριμένου Έλληνα συνθέτη Περικλή Κούκου στο Εθνικό Ωδείο, όπου σπούδασε επίσης πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά (πτυχία Αρμονίας,  Αντίστιξης και Φούγκας με “Άριστα παμψηφεί”). Έχει συνθέσει συμφωνική μουσική, έργα μουσικής δωματίου, τραγούδια και έργα για σόλο όργανα. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην αίθουσα συναυλιών “Άρης Γαρουφαλής” του Ωδείου Αθηνών, στην αίθουσα “La Divina” του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Κέντρου Athenaeum κ.α.


Παναγιώτης Παπούτης: Παραλλαγές για βιολί και πιάνο σε ένα θέμα του Περικλή Κούκου (2021)

Το έργο αναδεικνύει τις τεχνικές και ερμηνευτικές δυνατότητες των οργάνων.

Μετά την παρουσίαση του θέματος, οι παραλλαγές Ι έως ΙΙΙ αποτελούν την πρώτη μακροδομική ενότητα που διαρθρώνεται με βάση την χρονική αγωγή Αργό – Γρήγορο – Γρήγορο. Ακολουθούν οι παραλλαγές IV έως VI επίσης με την ίδια διαδοχή ρυθμικής αγωγής. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η αίσθηση της συμμετρίας μεταξύ δύο μεγάλων ενοτήτων. Η παραλλαγή VI ως Cadenza (σόλο) του βιολιού μας δίνει την δυνατότητα να αποσυνδέσουμε τις προηγούμενες παραλλαγές από το φουγκάτο (παραλλαγή VII) που ακολουθεί. Πρόκειται για μια πολυφωνική δομή με κύριο χαρακτηριστικό την αντιστικτική πλοκή μεταξύ των φωνών.

Ο Παναγιώτης Παπούτης είναι διπλωματούχος της σχολής Σύνθεσης του Ωδείου Αθηνών με τον βαθμό “Άριστα και Α’ Βραβείο παμψηφεί”. Εισήχθη στο ωδείο υπό την καθοδήγηση και παρότρυνση της Μαρίας Χαιρογιώργου – Σιγάρα. Σπούδασε με υποτροφία Ανώτερα Θεωρητικά (πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας με “Άριστα και Διάκριση παμψηφεί”) και Σύνθεση με τον Περικλή Κούκο, καθώς επίσης και πιάνο με τον Άρη Γαρουφαλή. Είναι καθηγητής Υποχρεωτικών και Ανωτέρων Θεωρητικών του Ωδείου Αθηνών. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, στην αίθουσα συναυλιών της Μουσικής Βιβλιοθήκης “Λίλιαν Βουδούρη” του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στον Φιλολογικό Σύλλογο “Παρνασσός”, στην αίθουσα συναυλιών “Άρης Γαρουφαλής” του Ωδείου Αθηνών, στην αίθουσα “Φίλιππος Νάκας”, στην αίθουσα “La Divina” του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Κέντρου Athenaeum κ.α.

 

 

 


 

Share to:

Comments are closed.

© 2016-2020 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Mindcrafted by Scicada.eu