
Συναυλία της τάξης σύνθεσης του Περικλή Κούκου
5 Ιουνίου, 20:30
Αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής»
Είσοδος Ελεύθερη
Παναγιώτης Παπούτης
“Introduzione e Toccata”
πιάνο:Ανδρέας Κατσαούνης
Ο Παναγιώτης Παπουτής γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Ωδείο Αθηνών. Αποφοίτησε με τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας με Άριστα παμψηφεί και Διάκριση παμψηφεί. Είναι τελειόφοιτος της τάξης Σύνθεσης του Περικλή Κούκου στο Ωδείο Αθηνών και φοιτητής του τμήματος Μουσικών σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην αίθουσα συναυλιών της Μουσικής Βιβλιοθήκης “Λίλιαν Βουδούρη” του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός, στο Ωδείο Αθηνών, στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας, στην αίθουσα συναυλιών “Λούλη Ψυχούλη” του Καλλιτεχνικού κέντρου και Ωδείου Athenaeum κ.α.
Το έργο αρχίζει με μία αργή εισαγωγή, η οποία αποτελείται από παράθεση ιδεών. Ακολουθεί ένα τμήμα το οποίο με σταδιακή επιτάχυνση προετοιμάζει την έναρξη της Τοκκάτας, που αποτελεί το κύριο μέρος της σύνθεσης και αναδεικνύει τις δεξιοτεχνικές ικανότητες του ερμηνευτή. Ύστερα από μία σειρά από κορυφώσεις ακολουθεί ένα αργό τμήμα το οποίο θα μας οδηγήσει στο τελικό γρήγορο τμήμα. Σε αυτό, πολλά από τα μοτίβα της αργής εισαγωγής, που τώρα εμφανίζονται μελωδικά και ρυθμικά ανακατασκευασμένα, συνδυάζονται με φιγούρες που περιλαμβάνουν αναλυμένες συγχορδίες αυτού του πρώτου μέρους του έργου. Αυτό το υλικό θα το διαδεχθούν μοτίβα που προέρχονται από την Τοκκάτα και θα μας οδηγήσουν στην τελική κορύφωση της σύνθεσης. Στο κλείσιμο του έργου η αρχή επανεμφανίζεται, σαν μία τελευταία ανάμνηση, δημιουργώντας την αίσθηση ενός κύκλου που ολοκληρώθηκε.
Ανδρέας Κατσαούνης
4 Μινιατούρες για πιάνο 4 χέρια
Primo: Μαριάννα Νικολακοπούλου, Secondo: Ανδρέας Κατσαούνης
Νο. 1 Allegro con brio, Νο. 2 Allegro con fuoco, Νο. 3 Adagio tranquillo, Νο. 4 Finale. Presto
Ο Ανδρέας Κατσαούνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 2000. Τις μουσικές του σπουδές ξεκίνησε σε ηλικία 6 ετών, λαμβάνοντας μαθήματα ακορντεόν. Το 2012 άρχισε μαθήματα πιάνου, μετά την εισαγωγή του στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Το 2015 κέρδισε από το σχολείο αυτό το βραβείο “εις μνήμην Μάριου Τόκα”, το οποίο δίνεται κάθε χρόνο στον τελοιόφοιτο της γ’ Γυμνασίου, λόγω της επίδοσής του στα μουσικά μαθήματα. Κατέχει, επίσης, πτυχίο ακορντεόν και πτυχίο αρμονίας, ενώ αυτή τη στιγμή φοιτά στην τάξη πιάνου του Ωδείου Αθηνών με τη Μαρία Ευστρατιάδη και στην τάξη ανώτερων θεωρητικών του ίδιου ωδείου με τον Περικλή Κούκο. Φοιτά, τέλος στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.
Οι 4 Μινιατούρες για πιάνο 4 χέρια γράφτηκαν την περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου 2018 και Μαρτίου 2019. Η πρώτη μινιατούρα, γραμμένη σε ρυθμό 7/8, είναι τριμερούς μορφής και είναι επηρεασμένη από τη τζαζ. Η δεύτερη, όμοιας μορφής με την πρώτη, χαρακτηρίζεται από την αίσθηση της αγωνιώδους συνέχειας, η οποία σταδιακά “σβήνει”, δίνοντας τη θέση της σε ένα λυρικό, τονικό και αργό μέρος. Η μινιατούρα κλείνει με την επαναφορά του αρχικού μέρους, το οποίο έχει εισαχθεί σταδιακά από το μεσαίο. Η τρίτη είναι αργή και γαλήνια, ελεύθερης μορφής, με στοιχεία από τη γαλλική μουσική του 20ου αιώνα και από τη τζαζ. Το χαρακτηριστικό της είναι η διτονικότητα, η οποία αναπτύσσεται μεταξύ της χαμηλής και της ψιλής περιοχής του πιάνου. Στην τέταρτη μινιατούρα, καθώς το κύριο θέμα αναπτύσσεται από τον primo ερμηνευτή, στη χαμηλή περιοχή του πιάνου χρησιμοποιείται η τεχνική του κινούμενου cluster, η οποία διαδόθηκε ευρέως κατά τον 20ο αιώνα. Το δεύτερο μέρος αντλεί στοιχεία από την τρίτη μινιατούρα και τα εκθέτει, όχι γαλήνια όπως προηγουμένως, αλλά πιο αιχμηρά. Το έργο τελειώνει με την επαναφορά του αρχικού θέματος της τελευταίας μινιατούρας.
Άννα-Ελένη Ζεγκίνογλου
Το Πέρασμα
Πιάνο: Μαριάννα Νικολακοπούλου
Η Άννα – Ελένη Ζεγκίνογλου είναι σπουδάστρια του Ωδείου Αθηνών στην Τάξη Ανωτέρων Θεωρητικών του Περικλή Κούκου και στην Τάξη Πιάνου του Τίτου Γουβέλη. Το 2010 κυκλοφόρησε την πρώτη της συλλογή τραγουδιών με τίτλο “Ένα Ταξίδι Που Δεν Έκανες Ποτέ” σε παραγωγή Γ.Ανδρέου. Το 2017 έγραψε πρωτότυπη μουσική για τη θεατρική μεταφορά του “Αποχαιρετισμού” του Γ.Ρίτσου , μια παράσταση που ανέβηκε και περιόδευσε στην Κύπρο. Μέσα στο 2019 θα κυκλοφορήσει η δεύτερη προσωπική της συλλογή τραγουδιών σε ποιήματα του Πόλυ Κυριάκου με τίτλο “Φελλος”.
Το Πέρασμα είναι έργο μικρής διάρκειας για πιάνο σε δύο “πράξεις”, που αφηγείται το ταξίδι μιας μελωδίας από το ρυθμικό βηματισμό των 2/4 στα ελεύθερα πεδία του ρομαντισμού και της λυρικής “μελαγχολίας”.
Χρήστος Γκόντζος
Νόστος(για 4 βιόλες)
Βιόλα πρώτη:Αντώνης Μανιάς
Βιόλα δεύτερη:Τάσος Γρηγορόπουλος
Βιόλα τρίτη:Λεωνίδας Γρηγορόπουλος
Βιόλα τέταρτη:Λουκάς Αναστασόπουλος
1. Μόρσιμον ήμαρ
2. Θάλασσα
3. Επιστροφή
4. Αισθητικόν
Ο Χρήστος Γκόντζος γεννήθηκε στις 15-5-1995 στην Αθήνα. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης.Έκτοτε έδωσε κατατακτήριες εξετάσεις και γράφτηκε στην σχολή ανωτέρων θεωρητικών του ωδείου Αθηνών. Παράλληλα σπουδάζει βιόλα στην τάξη του Τ. Γρηγορόπουλου. Αφ’ ότου απέσπασε πτυχία με διακρίσεις στο Ωδείο Αθηνών έγινε δεκτός στην τάξη σύνθεσης του Π. Κούκου. Μέχρι και σήμερα σπουδάζει την τέχνη της σύνθεσης και της δημιουργίας της μουσικής καθώς και δραστηριοποιείται στον μουσικό χώρο με συναυλίες και εμφανίσεις.Από πολύ μικρή ηλικία ο Χ. Γκόντζος επέδειξε αγάπη και ενδιαφέρων για την λαϊκή παράδοση και ξεκίνησε αυτοδίδακτος να παίζει μπουζούκι με το όποιο εμφανίζεται μέχρι σήμερα σε νυχτερινά κέντρα των Αθηνών.
Το έργο για τέσσερις βιόλες “Νόστος” αποτελείται από τέσσερα μέρη αναφορικά με το θέμα του νόστου.Πρόκειται για μία απόπειρα να αποδοθεί μουσικά η ερμηνεία του συνθέτη πάνω στο ζήτημα το νόστου,που για τον κάθε έναν είναι μοναδικός και προσωπικός, ενώ ταυτόχρονα μέσα από την εμπειρία του προσωπικού και εξατομικευμένου εξάγεται το γενικό περιεχόμενο μέσα σε μια πιο γενικευμένη μορφή. Τονίζεται επίσης η σύνδεση του νόστου τόσο με το παρελθόν όσο και με το παρόν και το μέλλον, δημιουργώντας ένα ομηρικό ταξίδι που ως αφετηρία και συνάμα όριο,έχει τον προορισμό…που δεν είναι άλλος από το ίδιο το ταξίδι της αιώνιας επιστροφής.
Άγγελος Μάγκος
Story of a Rain
Στέλλα Τριανταφύλλου: Κρουστά (Μαρίμπα, Βιμπράφωνο, Πιάτο, Τρίγωνο)
Γιώργος Ραράκος: Τούμπα
Ο Άγγελος Μάγκος γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Γεννάδειο Λύκειο Αθηνών και τώρα είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Άρχισε την ενασχόληση του με την μουσική σε ηλικία 9 ετών με κλασσική κιθάρα. Στην συνέχεια ασχολήθηκε με τα ανώτερα θεωρητικά, όπου έχει πάρει πτυχίο Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας και πλέων σπουδάζει στο τμήμα σύνθεσης στην τάξη του Περικλή Κούκου.
Τι ιστορία έχει να μας πει μια ανοιξιάτικη βροχή; Μπορεί να μην έχει στόμα να μιλήσει, αλλά έχει την δική της γλώσσα για να μας την πει. Δειλά δειλά οι πρώτες σταγόνες ξεπροβάλουν και αρχίζουν το παιχνίδισμα τους καθώς ανοίγουν συζήτηση με μια μελωδική βροντή. Ο διάλογος τους φουντώνει με τις σταγόνες να πέφτουν ρυθμικά και η βροντή να παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιστορία. Σιγά σιγά όμως η βροντή ηρεμεί, και μαζί με τις σταγόνες κλείνουν τον διάλογο τους με τις αναμνήσεις τους από όλα αυτά που περάσανε μαζί.