Αφιέρωμα στο βιολοντσέλο:
4 νέοι Έλληνες βιολοντσελίστες
Tribute to cello: 4 young Greek cellists
1, 3, 4 Ιουλίου | July 2019
Ωδείο Αθηνών, Αίθουσα Συναυλιών «Άρης Γαρουφαλής»Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Διονύσης Μαλλούχος
©photo by Michael Heupel
Απευθείας ραδιοφωνική και διαδικτυακή μετάδοση από το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ
Young Greek Classics 2019: 4 νέοι Έλληνες βιολοντσελίστες
Δεύτερη χρονιά φέτος για τον θεσμό που σχεδίασε το Φεστιβάλ Αθηνών για να στηρίξει και να παρουσιάσει νέους Έλληνες σολίστ, μετά τις 4 συναυλίες τον Ιούλιο του 2018 στην αίθουσα συναυλιών «Άρης Γαρουφαλής» του Ωδείου Αθηνών, με ένα αφιέρωμα στη μουσική του Γάλλου συνθέτη Claude Debussy (100 χρόνια από τον θάνατό του), στις οποίες συμμετείχαν 26, διακεκριμένοι ήδη, νέοι μουσικοί.
Για το 2019, η πλατφόρμα Young Greek Classics, εστιάζει στο βιολοντσέλο, με αφορμή και έμπνευση από την παρουσία στο Φεστιβάλ Αθηνών (Ηρώδειο, 30 Ιουνίου, Σουίτες Μπαχ) του σπουδαίου σολίστ Yo–Yo Ma, με την πολύπλευρη πολιτιστική και εκπαιδευτική προσφορά. Παρουσιάζονται 4 εξαιρετικοί νέοι Έλληνες σολίστ, η Χριστίνα Μπαζίλη, ο Μιχάλης Χόιπελ, ο Φερνάντο Νίνα και ο Αλέξης Καραϊσκάκης – Νάστος, οι οποίοι παρουσιάζουν μεγάλη παλέτα από το ρεπερτόριο του βιολοντσέλου.
Θα ακουστούν σημαντικά έργα μουσικής δωματίου του 19ου αιώνα (Beethoven, Schumann, Brahms, κ. ά.) έργα της ισχυρής παράδοσης του 20ου αιώνα (Προκόφιεφ, Σοστακόβιτς, Κασσαντό, Λίγκετι κ.α.), μέχρι έργα σύγχρονών μας Ελλήνων και ξένων συνθετών (κάποια από αυτά αφιερωμένα στον Yo-Yo Ma). Στα προγράμματα του τριήμερου αφιερώματος ανιχνεύονται επίσης η σχέση του οργάνου με την παραδοσιακή μουσική, ο ρόλος του στον χώρο της πειραματικής σκηνής και η θέση του στον μοντέρνο ήχο των κυρίαρχων ρευμάτων της μουσικής.
Μαζί με τους 4 βιολοντσελίστες, πολύτιμοι συνοδοιπόροι και συνεργάτες, οι πολυβραβευμένοι νέοι πιανίστες Αλεξία Μουζά, Θοδωρής Ιωσηφίδης και ο ξεχωριστός νέος ντράμερ Ντάνιελ Παλαιοδήμος.
Διονύσης Μαλλούχος
Καλλιτεχνική επιμέλεια της πλατφόρμας Young Greek Classics
Δευτέρα 01 Ιουλίου 2019
Χριστίνα Μπαζίλη, βιολοντσέλο
Αλεξία Μουζά, πιάνο
foto:agnes stadlmann
Ludwig van Beethoven: Σονάτα αρ.4 για βιολοντσέλο και πιάνο, έργο 102 αρ.1
Robert Schumann: 5 Κομμάτια σε παραδοσιακό ύφος, έργο 102
για βιολοντσέλο και πιάνο
Sergei Prokofiev: Μπαλάντα, έργο 15 για βιολοντσέλο και πιάνο
Dmitri Shostakovich: Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο, έργο 40
Η Χριστίνα Μπαζίλη (1993) σπούδασε βιολοντσέλο στην Ευρώπη με τους Vladimir Malinowski (Βιέννη), David Grigorian (Μόναχο) και Antonio Meneses (Βέρνη). Από το 2016 είναι υπότροφος του University of Southern California, Los Angeles, για τελειοποίηση σπουδών στην τάξη του φημισμένου τσελίστα Ralph Kirshbaum. Εργάστηκε επίσης με τους Natalia Gutmann, David Geringas, Frans Helmerson, Alban Gerhardt, Benjamin Zander, Paavo Järvi, Belcea Quartet, Hagen Quartett. Διακρίθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς όπως οι Brahms International Competition Austria, Lions Music Competition Austria, “Violoncello-Wettbewerb Liezen”, “Prima la musica” και Antonio Janigro Youth Competition. Ήταν υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και των Accademia Chigiana Siena, Rahn Kulturfonds Zurich και Karajan Stiftung Wien. Έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις ως σολίστ και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου σε αίθουσες και Φεστιβάλ όπως Wiener Konzerthaus, Tonhalle Zürich, Odessa Philharmonic Hall, Gasteig-München, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Walt Disney Hall Los Angeles, Enescu Festival Sinaia, Pärnu Music Festival, Yellow Barn Music Festival, Riva Music Festival, Φεστιβάλ Ναυπλίου και Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας. Η νεαρή τσελίστα παίζει ένα βιολοντσέλο του Antonio Gibertini κατασκευής 1844. http://cristinabasili.com/
Η Αλεξία Μουζά, πιανίστα με καταγωγή από την Ελλάδα και τη Βενεζουέλα, ξεκίνησε σπουδές πιάνου σε νεαρή ηλικία. Εγγράφηκε στη Διεθνή Ακαδημία Πιάνου της Imola (Ιταλία), υπό την καθοδήγηση των Leonid Margarius και Anna Kravtchenko. Είναι πτυχιούχος του Κολεγίου Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και πρόσφατα σπούδασε στο Τελ Αβίβ με τον Καθηγητή Arie Vardi, με τον οποίο συνεχίζει να εργάζεται. Νικήτρια του διαγωνισμού Cittá di Cantú 2005, έχει επίσης αποσπάσει το Πρώτο Βραβείο στον Διαγωνισμό Πιάνου Γιώργος Θυμής το 2008, Δεύτερο Βραβείο στον Διαγωνισμό Val Tidone το 2009, Τρίτο Βραβείο στον Διαγωνισμό Πιάνου Hamamatsu (Ιαπωνία) το 2015, Πρώτο Βραβείο στον Διαγωνισμό Deila Steinberg (Ισπανία) το 2015 και Πρώτο Μεγάλο Βραβείο στο Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό του Manhattan το 2018. Το 2015 απέσπασε το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών. Ως προσκεκλημένη σολίστ έχει συμπράξει με σημαντικές ορχήστρες όπως: Συμφωνική Ορχήστρα του Τόκυο, Συμφωνική Ορχήστρα Estado de Mexico, Συμφωνική Ορχήστρα «Simon Bolivar», Ορχήστρα Haydn Orchestra του Bolzano, Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση αρχιμουσικών διεθνούς κύρους. Έχει εμφανιστεί σε σημαντικές αίθουσες (Χονγκ Κονγκ, Βερολίνο, Βοστώνη, Μιλάνο, Σάλτσμπουργκ, Μπολόνια, Καράκας, ΗΠΑ, Ιαπωνία κ.ά.) και έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ: Sächsisches Mozartfest (Γερμανία), Semaine musicale (Ελβετία), Μουσικός Φλωρεντινός Μάιος, Pomeriggi Musicali, MiTO, «Από τον Μπαχ στον Μπάρτοκ» (Ιταλία), Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου Σιτσουάν στο Tσενγκντού (Κίνα), Φεστιβάλ «Μότσαρτ» στο Χοκάιντο (Ιαπωνία), Φεστιβάλ «Παντερέφσκι» του Ράλεϋ (ΗΠΑ), Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης και Ναυπλίου, Φεστιβάλ Σαντορίνης. Έχει ηχογραφήσει δύο audio-DVD τα οποία κυκλοφόρησαν από την Domovideo, Multigram (Ιταλία).
Τετάρτη 03 Ιουλίου 2019
Α’ μέρος: Μιχάλης Χόιπελ, βιολοντσέλο
György Ligeti: Σονάτα για σόλο βιολοντσέλο
Mark O’Connor: Appalachia Waltz
Bright Sheng: από Seven tunes I heard in China, III. Little Cabbage
Έφη Μαρκουλάκη: Χανιώτικος από την Κρητική Σουίτα
Khadija Zeynalova: Σονάτα για σόλο βιολοντσέλο
Gaspar Cassadó: Σουίτα για σόλο βιολοντσέλο
Β’ μέρος: Φερνάντο Νίνα, βιολοντσέλο, ηλεκτρικό τσέλο
(συμμετοχή: Μιχάλης Χόιπελ, βιολοντσέλο και Ντάνιελ Παλαιοδήμος, drums)
Φερνάντο Νίνα: Jungle για σόλο βιολοντσέλο
Κωνσταντία Γουρζή: Jasminarie για σόλο βιολοντσέλο
Giovani Sollima: Alone για σόλο βιολοντσέλο
Φερνάντο Νίνα: Schizofrenia για σόλο βιολοντσέλο
Johann Sebastian Bach: Sarabande από την 3η Σουίτα για σόλο βιολοντσέλο
Φερνάντο Νίνα: Bach Decon για σόλο βιολοντσέλο
Prince: Purple Rain για σόλο βιολοντσέλο
Lambada για 2 βιολοντσέλα και ντραμς
Jimmy Hendrix: Purple Haze για 2 βιολοντσέλα και ντραμς
Φερνάντο Νίνα: Simone για 2 βιολοντσέλα και ντραμς
U2: With or without you για 2 βιολοντσέλα
Μιχάλης Χόιπελ έχει ήδη εμφανιστεί σε μερικές από τις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών σε ολόκληρο τον κόσμο (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Elbphilharmonie και Laeiszhalle – Αμβούργο, Shanghai Concert Hall – Κίνα, San Francisco Conservatory of Music Concert Hall – ΗΠΑ). Έχει συμπράξει ως σολίστ με την Εθνική ορχήστρα της Λευκορωσίας, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα του Πανεπιστημίου Μουσικής του Αμβούργου και του Ανοβέρου, την Sinfonieta του Δήμου Χανίων και την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων και μαέστρους όπως τους Eiji Oue, Αλέξανδρο Μυράτ, Μύρωνα Μιχαηλίδη, Martin Brauss, René Gulikers κ.α. Καλείται συχνά να δώσει παραστάσεις σε διεθνή φεστιβάλ, όπως: Φεστιβάλ Αθηνών, Schleswig Holstein Music Festival, Aegean Arts Festival, Mendelssohn Festival Hamburg, Aegina Music Festival κ.α. Συμμετέχει σε σχήματα μουσικής δωματίου και ορχήστρες σε Γερμανία και Ελλάδα παίζοντας σημαντικά έργα κλασσικής μουσικής αλλά και δίνοντας πρώτες εκτελέσεις έργων σύγχρονων συνθετών. Το ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική τον οδήγησε το 2015 να δημιουργήσει, μαζί με άλλους συναδέλφους του, το σύνολο σύγχρονης μουσικής Ensemble Volans στο Αμβούργο για το οποίο επιτελεί τα καθήκοντα του καλλιτεχνικού διευθυντή. Αρκετοί συνθέτες του έχουν γράψει και αφιερώσει έργα των οποίων έχει κάνει τις πρώτες εκτελέσεις.
Έλαβε τα πρώτα μαθήματα βιολοντσέλου σε ηλικία 8 ετών από την Όλγα Μπακμανίδη και συνέχισε στο Ωδείο Αθηνών και αργότερα στο Σύγχρονο ωδείο της Αθήνας με καθηγητή τον Renato Ripo, όπου και πήρε το 2006 το δίπλωμα βιολοντσέλου με βαθμό παμψηφεί Άριστα, Α’ Βραβείο και το χρυσό μετάλλιο του Ωδείου. Λαμβάνει μέρος με επιτυχία σε διαγωνισμούς αποσπώντας Βραβεία όπως το Α’ βραβείο στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Μουσικής το 2003 και 2005, το Α΄ βραβείο στο διαγωνισμό Masefield το 2013 και το 3ο βραβείο στον Διεθνή διαγωνισμό Μότσαρτ 2014. Υπήρξε υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» για το φοιτητικό έτος 2012/13 και του ιδρύματος Alfred Toepfer στο Αμβούργο. Από το 2006 έως το 2011 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου με τον διακεκριμένο καθηγητή Tilmann Wick, από όπου έλαβε το δίπλωμα του με το βαθμό Άριστα στο βιολοντσέλο. Τον Ιούνιο του 2011, εισήχθη στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου όπου ολοκλήρωσε το Σεπτέμβριο του 2013 τις σπουδές του για Master στην τάξη του διεθνούς φήμης βιολοντσελίστα Arto Noras. Παράλληλα λαμβάνει, από τα 14 του, ενεργά μέρος σε διεθνή σεμινάρια, όπως το Forum Artium (Norddeutsches Studienzentrum für musische Bildung) στο Osnabrück, το Schleswig Holstein Music Festival στη Lübeck, το Euro Arts Music Festival στη Λειψία, το Kronberg Academy, το MusicAlp Festival στη Γαλλία, το International Mendelssohn Summerschool Festival στο Αμβούργο κ.α., δίνοντας συναυλίες και λαμβάνοντας μαθήματα από διάσημους καθηγητές όπως τους D. Geringas, A. Noras, B. Greenhouse, W.E. Schmidt, J.P. Maintz, A. Krustev, A. Bylsma κ.α. Ο Μιχάλης Χόιπελ συνεργάζεται με καλλιτέχνες και έξω από το χώρο της μουσικής, με ανθρώπους του χορού όπως τον Δάφνι Κόκκινο, την Αγγελική Τρομπούκη και τη Νένα Παπαγεωργίου-Μουράτογλου, ανθρώπους του θεάτρου όπως οι Μιχάλης Αεράκης, Θοδωρής Θεοδωρίδης και Amos Drescher και εικαστικούς όπως η Margot Zweers και η Ανθούλα Μπουρνά, δημιουργώντας διαδραστικές παραστάσεις. Παράλληλα κάνει παρουσιάσεις και ομιλίες για παιδιά και ενήλικες, όπως στο TEDxAcademy 2016, και γράφει άρθρα για τη μουσική, αποβλέποντας σε μια πιο άμεση επαφή ενός ευρύτερου κοινού με την κλασσική και τη σύγχρονη μουσική. Οι συνεχείς μουσικές του αναζητήσεις είναι φανερές και στην πρώτη του δισκογραφική δουλειά AFIEROSSIS, που παρουσίασε το 2017 σε συνεργασία με την γερμανική δισκογραφική εταιρία ARS Produktion, και για την οποία ηχογράφησε ένα ευρύ πρόγραμμα με έργα του 20ου και 21ου αιώνα για βιολοντσέλο σόλο. Παίζει σε ένα βιολοντσέλο κατασκευασμένο το 1723 από τον David Tecchler στη Ρώμη. http://michaelheupel.com
Ο Φερνάντο Νίνα πήρε Δίπλωμα βιολοντσέλου με βαθμό Άριστα παμψηφεί από το Δημοτικό Ωδείο Λαμίας το 2007, σπουδάζοντας με τον Βαγγέλη Νίνα. Έχει υπάρξει μαθητής του Ρενάτο Ρίπο. Συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο με τον Reiner Ginzel για ένα χρόνο. Έπειτα σπούδασε στο Κονσερβατόριο της Ουτρέχτης για το Bachelor του (2008-12) στην τάξη της Timora Rosler και το Master του στο Πανεπιστήμιο της Κολωνίας (2012-15) με την παγκοσμίου φήμης Maria Kliegel.
Πέρα από τσελίστας, είναι ένας ταλαντούχος ντράμερ και συνθέτης. Το πάθος του για την εικόνα-ταινία, τη σκηνοθεσία, τον ήχο, την Jazz-Blues σκηνή αλλά και την τεχνολογία, αποτελούν βασικά στοιχεία της μουσικής του ταυτότητας και αισθητικής. Συνεργάστηκε σε τηλεοπτική παραγωγή του ΑΝΤ1 φτιάχνοντας το soundtrack για το τηλεοπτικό θρίλερ “Η Εκδρομή”. Έχει μοιραστεί τη σκηνή και με μεγάλα ονόματα του χώρου του στο εξωτερικό όπως Frans Helmerson, Mikhail Zemtsov, Maria Kliegel, Sol Gabetta, Dana Zemtsov, Timora Rosler, Gary Hoffman, Alban Gerhardt κ.ά.
Έχει αποσπάσει πάνω από 12 βραβεία σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς και έχει παίξει σε σημαντικές αίθουσες όπως Vredenburg στην Ουτρέχτη, Muziekgebouw στο Άμστερνταμ, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Ηρώδειο, Lufti Kirdar Convention & Exhibition Centre στην Κωνσταντινούπολη, Kölner Philharmonie κ.ά. Το 2011 έπαιξε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες και το 2012 ηχογράφησε ζωντανά για το Radio4 Classical της Ολλανδίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Φερνάντο Νίνα είναι υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και παίζει σε ένα τσέλο από τον Urs Mächler.
Instagram: @SugarCello, YouTube: /ninamusic & Facebook: /sugarcello
Στην σκηνή o Ντάνιελ Παλαιοδήμος είναι ένας ντράμερ που παρουσιάζει μία τεράστια γκάμα grooves, με πολύπλοκους ρυθμούς και ακούσματα να αποτελούν ένα βασικό κομμάτι της μουσικής του ταυτότητας. Κάνοντας συνειδητά προσπάθεια να μην καθιερωθεί σε ένα μόνο είδος μουσικής, ο Daniel περιγράφει το παίξιμό του ως έναν ιδιαίτερο συνδυασμό των επιρροών του πού εξελίσσει συνεχώς και προσαρμόζει στη στιγμή. Ως αποτέλεσμα της ευρύτερα διαδεδομένης μουσικής γλώσσας το παίξιμό του δημιουργεί ένα εκλεκτικό μείγμα Jazz, έχει αίσθηση και ερεθίσματα από την ανατολίτικη μουσική εκφράζοντας παράλληλα και την αντίθεσή του στην ακαμψία της σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής. Από το 2010 πού μετακόμισε στο Λονδίνο – λόγω και των μουσικών του σπουδών εκεί – είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με μερικούς από τούς αγαπημένους του μουσικούς, παίζοντας στους πλέον γνωστούς μουσικούς χώρους της πόλης. Προς το παρόν τη δημιουργία του προσωπικού του Extended Play Record, ενώ παράλληλα συνεχίζει να εργάζεται πυρετωδώς και να πειραματίζεται δημιουργώντας σχήματα μέσα στην σφιχτή και δεμένη κοινότητα μουσικών πού έχει γνωρίσει, αγαπήσει και επιλέξει να ζει.
Πέμπτη 04 Ιουλίου 2019
Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος, βιολοντσέλο
Θοδωρής Ιωσηφίδης, πιάνο
Johannes Brahms: 6 Lieder σε μεταγραφή των Norbert Salter/David Geringas για βιολοντσέλο και πιάνο
Feldeinsamkeit – Wie Melodien zieht es mir
Sapphische Ode – Wiegenlied – Liebestreu – Minnelied
Anton Webern: Τρία μικρά κομμάτια για βιολοντσέλο και πιάνο, έργο 11
Robert Schumann: Φανταστικά Kομμάτια για βιολοντσέλο και πιάνο, έργο 73 (αυθεντικά για κλαρινέτο και πιάνο)
Johannes Brahms: Σονάτα αρ.1 για βιολοντσέλο και πιάνο σε μι ελάσσονα, έργο 38
Ο Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και ενθουσιώδεις βιολοντσελίστες μίας νέας γενιάς Ελλήνων μουσικών. Παίζει με την ίδια άνεση και ενθουσιασμό. τόσο μοντέρνο όσο και μπαρόκ βιολοντσέλο, με το ρεπερτόριο του να εκτείνεται από την πρώιμη μπαρόκ μέχρι και την σύγχρονη μουσική δημιουργία.
Η δραστηριότητά του για την καλλιτεχνική περίοδο 2018-2019 περιλαμβάνει εμφανίσεις σε σημαντικούς χώρους συναυλιών της Ελλάδας και της Ευρώπης όπως Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Εναλλακτική σκηνή της Ε.Λ.Σ, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του ιδρύματος Ωνάση, «Φάρος» του Κ.Π.Ι.Σ.Ν, Pavillon Musical de la Comtesse du Bary μεταξύ άλλων.
Το 2017 έκανε το ντεμπούτο στην Αμερική ερμηνεύοντας τις παραλλαγές σε ένα ροκοκό θέμα του Τσαϊκόφσκι . Έχει συμπράξει ως σολίστ με τις ορχήστρες του Δήμου Αθηναίων και την B.S.O της Florida. Από το 2014 συμπράττει με την ορχήστρα Καμεράτα-Armonia Atenea και από το 2016 με το KYKLOS ensemble.
Από το 2018 διατελεί καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς μουσικού φεστιβάλ Σάμου του ιδρύματος Schwarz το οποίο βραβεύτηκε ως καλύτερο φεστιβάλ της περιφέρειας για την περίοδο 2018-2019 από την Ένωση Κριτικών Θέατρου και Μουσικής. Ο ίδιος βραβεύθηκε το 2011 από τον ίδιο οργανισμό ως ο « καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης της χρονιάς».
Ανήσυχο πνεύμα, ο Αλέξης Καραϊσκάκης -Νάστος διευρύνει συνεχώς την καλλιτεχνική του δραστηριότητα επιδιώκοντας συνεργασίες στο χώρο του χορού και του θεάτρου με χορογράφους όπως ο Χρίστος Παπαδόπουλος και ο Pierre Magendie και με τη θεατρική ομάδα VASISTAS και την Αργυρώ Χιώτη.
Διδάσκει βιολοντσέλο στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας, ενώ έχει κληθεί να δώσει σεμινάρια στο πανεπιστήμιο της Florida. Είναι ιδρυτικό μέλος του τρίο el Greco. Σπούδασε στο Conservatoire National de Région de Boulogne-Billancourt στο Παρίσι αποφοιτώντας με άριστα και δύο πρώτα βραβεία (Μουσικής δωματίου και Βιολοντσέλου) και στην Hochschule der Künste της Ζυρίχης, αποσπώντας πτυχία BA και MA. Καθηγητές του ήταν οι Xavier Gagnepain, Raphaël Chrétien και Roel Dieltiens στο βιολοντσέλο και η Hortense Cartier-Bresson στη μουσική δωματίου. Έχει παρακολουθήσει ενεργά σεμινάρια με τους Anner Bylsma, Philippe Müller και Jérôme Pernoo.
Παίζει σε τσέλο κατασκευασμένο γι’ αυτόν από τον Frank Ravatin (2010).
Ο Θοδωρής Ιωσηφίδης έχει χαρακτηριστεί ως “φανταστικός πιανίστας με τεράστια ένταση αλλά και λεπτότητα” (Gwyneth Pryor) και “μουσικός σπάνιας πνευματικότητας και ευαισθησίας” (Yonty Solomon).
Έχει εμφανιστεί σε πολυάριθμα φεστιβάλ και αίθουσες στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων στο St.Martin-in-the-fields του Λονδίνου, στο City Halls της Γλασκώβης, στο Edinburgh Festival Centre, στο Ωδείο Αθηνών και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Αποφοίτησε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης λαμβάνοντας Πτυχίο Αρμονίας και Δίπλωμα Πιάνου με Άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές του στο Trinity College of Music, Λονδίνο, όπου ολοκλήρωσε το Bachelor in Music Performance με την ανώτατη διάκριση, (First Class Honours). Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων με διακρίσεις (Mmus with distinction, MMusAcc), ως υπότροφος της Βασιλικής Ακαδημίας της Σκωτίας στη Γλασκώβη. Στη διάρκεια των σπουδών του μελέτησε κοντά στους Yonty Solomon, Philip Fowke και Jonathan Plowright.
Συνεργάζεται τακτικά με συνθέτες, του έχουν αφιερωθεί έργα και έχει πραγματοποιήσει πολλές πρώτες εκτελέσεις. Έχει διευθύνει από το πιάνο τις όπερες “Ωραία Ελένη” του J. Offenbach στο θέατρο Olvio, και “Διδώ και Αινείας” του H. Purcell στο θέατρο Βικτώρια. Έχει συνεργαστεί με την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση σε εκπαιδευτικά προγράμματα και στο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων του 2016, με το Φεστιβάλ Αθηνών στην πρεμιέρα της όπερας του Κορνήλιου Σελαμσή “Λεόντιος και Λένα”. Είναι μέλος της ομάδας σύγχρονης όπερας ‘The Medium Project’, με την οποία συμμετείχε στις παραγωγές “Trouble in Tahiti” του L. Bernstein στο θέατρο ‘Σημείο’, “Raven Revisited” του Κωστή Κριτσωτάκη στο ‘Θέατρο της οδού Κυκλάδων’, καθώς και στην πρεμιέρα της “Έντα Γκάμπλερ” του Γιώργου Δούση στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το 2016 σχημάτισε με τους Φαίδωνα Μηλιάδη και Αλέξη Καραϊσκάκη-Νάστο το Trio el Greco, με το οποίο έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, καθώς και ζωντανή ηχογράφηση στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.