ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19
Επικαιροποίηση: 25 Μαΐου 2021
Α. Γενικά μέτρα ασφαλείας εντός των χώρων του ΩΑ
1. Τοποθετούνται ειδικές σημάνσεις στις εισόδους, στις γραμματείες, στις τουαλέτες και σε λοιπούς χώρουςυπενθυμίζοντας τα μέτρα ατομικής υγιεινής, απόστασης κ.ά.
2. Τοποθετούνται αλκοολούχα διαλύματα (με περιεκτικότητα αλκοόλης 70%) διάσπαρτα σε διάφορα σημείατων κοινόχρηστων χώρων του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής Σχολής.
3. Καθημερινά τα πρωινά, καθώς και τα Σάββατα από νωρίς το πρωί, το συνεργείο καθαρισμού επιμελείταιτον καθαρισμό όλων των χώρων του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής Σχολής και απολυμαίνει τα πατώματα των κεντρικών αιθουσών, τα WC, τα πόμολα, τους διακόπτες φωτισμού, τα πληκτρολόγια των υπολογιστών, τις τηλεφωνικές συσκευές, κ.α.. Κατά τη διάρκεια του απογεύματος θα γίνεται έξτρα καθαρισμός και απολύμανση των κοινόχρηστων χώρων και των WC εκ νέου. (1 άτομο από το συνεργείο καθαρισμού).
4. Με ευθύνη του συνεργείου καθαρισμού και του επιστάτη, τοποθετούνται σε όλα τα WC σαπούνια χεριών, χειροπετσέτες και αντισηπτικά διαλύματα.
5. Η τζαμένια πόρτα εισόδου στον 1ο όροφο παραμένει μονίμως κλειστή και ανοίγει μόνο από τον κλητήρα για τους σπουδαστές, καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό.
6. Απαγορεύεται η είσοδος στους συνοδούς των σπουδαστών οι οποίοι αναμένουν τους σπουδαστές είτε στο υπαίθριο πλατύσκαλο της εισόδου, είτε στο περιστύλιο.
7. Απαγορεύεται η είσοδος σε επισκέπτες εκτός αν υπάρχει προγραμματισμένο ραντεβού και αφού οι επισκέπτες έχουν ενημερωθεί για το ειδικό πρωτόκολλο.
8. Ο εκάστοτε κλητήρας είναι επιφορτισμένος με τον έλεγχο των ατόμων που εισέρχονται/εξέρχονται από το κτίριο και γίνεται καταγραφή των προσώπων (με ώρες)
9. Δεν επιτρέπεται η άσκοπη παραμονή και μετακίνηση στους κοινόχρηστους χώρους του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής.
10. Οι διδάσκοντες εισέρχονται στο ΩΑ μόνο για τις ανάγκες των μαθημάτων τους, και δεν μετακινούνται άσκοπα στους κοινόχρηστους χώρους του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής.
11. Δεν επιτρέπεται η είσοδος των διδασκόντων στο ΩΑ για προσωπική τους μελέτη ή για δοκιμές που δεν αφορούν στο εκπαιδευτικό τους έργο.
12. Απαγορεύεται ο συνωστισμός κατά την είσοδο και έξοδο στα κτίρια.
13. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους (καθηγητές, σπουδαστές, διοικητικό προσωπικό,
επισκέπτες,) τόσο κατά τη μετακίνηση όσο και κατά την παραμονή στους διαδρόμους, αίθουσες και
λοιπούς κοινόχρηστους χώρους του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής σχολής.
14. Αν κάποιος εισερχόμενος στο ΩΑ δεν φέρει μάσκα, τότε αυτή παρέχεται από τον κλητήρα του ΩΑ και ταυτόχρονα γίνεται ευγενική σύσταση για την επόμενη φορά.
15. Για την αλλαγή μάσκας που δεν χρησιμοποιείται πλέον, οι χρήστες την τοποθετούν σε ειδικό κάδο που βρίσκεται στις εισόδους του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής Σχολής και καθαρίζουν τα χέρια με αντισηπτικό πριν φορεθεί νέα μάσκα.
16. Η κατανάλωση φαγητού και ροφημάτων απαγορεύεται σε όλους τους χώρους του Ωδείου Αθηνών.
Επιτρέπονται μόνο μπουκάλια νερού τα οποία μετά την χρήση τους απορρίπτονται σε ειδικούς κάδους που βρίσκονται στις εισόδους του 1ου ορόφου και του ισογείου της Δραματικής Σχολής.
17. Γίνεται σύσταση προς το διοικητικό προσωπικό να αποφεύγονται οι δια ζώσης συναντήσεις ως κύριος τρόπος επικοινωνίας, και προκρίνεται η χρήση τηλεφώνων, emails και τηλεδιασκέψεων. Ως προς τις τελευταίες, είναι μονόδρομος ειδικά στην περίπτωση μεγάλου αριθμού συμμετεχόντων. Στην περίπτωση της δια ζώσης επικοινωνίας, θα τηρούνται υποχρεωτικά όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
18. Στους χώρους γραφείων, διοικητικών και άλλων υπηρεσιών θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των εργαζομένων.
19. Όσοι έχουν ήδη εμβολιαστεί ή όταν εμβολιάζονται να ενημερώνουν την Διοίκηση του ΩΑ.
20. Μαθητές/Σπουδαστές, διδάσκοντες ή εργαζόμενοι αν εμφανίσουν συμπτώματα ασθένειας θα πρέπει να απομακρύνονται άμεσα από τον χώρο φορώντας οπωσδήποτε μάσκα και να παραμένουν στο σπίτι σε περίπτωση ασθένειας ή υποψίας αυτής μέχρι να κάνουν το προβλεπόμενο τεστ και πάρουν τα αποτελέσματα.
21. Σπουδαστές και καθηγητές, παρακαλούνται να αποφεύγουν με κάθε τρόπο επισκέψεις σε ευαίσθητους χώρους (λ.χ. νοσοκομεία) και επαφές με ανθρώπους υψηλού κινδύνου (λ.χ. νοσούντες) ή, εάν κάτι τέτοιο δεν μπορεί ανθρωπίνως να αποφευχθεί (λ.χ. αναγκαστική επίσκεψη σε ασθενή ή νοσοκομείο), να απέχουν αυτοβούλως από τα μαθήματα για εύλογο διάστημα.
Β. Self tests (Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη)
1. Οι σπουδαστές, οι διδάσκοντες, το διοικητικό προσωπικό και οι λοιποί συνεργάτες είναι υποχρεωτικό να υπόκεινται σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self-test) μία φορά την εβδομάδα, να καταχωρούν το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, να εκτυπώνουν την δήλωση και να την επιδεικνύουν κάθε φορά που εισέρχονται στους χώρους του ΩΑ.
2. Οι καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό δικαιούνται από το κράτος 1 δωρεάν self test την εβδομάδα το οποίο προμηθεύονται με δική τους επιμέλεια από τα φαρμακεία. Μετά την διενέργεια του τεστ που γίνεται έως 12 ώρες πριν την έλευσή τους στο Ωδείο, θα πρέπει να δηλώνουν το αποτέλεσμα στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ», στο οποίο οδηγούνται αυτόματα, αφού μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr επιλέγοντας «Δήλωση αποτελέσματος self-test για εργαζομένους».
3. Οι έχοντες ατομική επιχείρηση δικαιούνται από το κράτος 1 δωρεάν self test την εβδομάδα το οποίο προμηθεύονται με δική τους επιμέλεια από τα φαρμακεία. Το αποτέλεσμα δηλώνεται στην
ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr επιλέγοντας «Δήλωση αποτελέσματος self-test για COVID-19».
4. Οι Μαθητές/Σπουδαστές/Φοιτητές που δικαιούνται δωρεάν self test και το προμηθεύονται με δική τους επιμέλεια από τα φαρμακεία, δηλώνουν το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr «Σχολική κάρτα για COVID-19».
5. Οι άνω των 18 ετών Σπουδαστές του ΩΑ που μέχρι στιγμής δεν δικαιούνται δωρεάν self test, οφείλουν να το προμηθεύονται με δική τους επιμέλεια και κόστος, μέχρι το Υπουργείο Πολιτισμού καταχωρήσει τα ΑΜΚΑ που στείλαμε και το χορηγήσει δωρεάν. Οι εν λόγω σπουδαστές θα πρέπει επίσης να δηλώνουν το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr «Σχολική κάρτα για COVID-19».
6. Σημειώνεται ότι από την Δευτέρα 31 Μαΐου, η Διοίκηση του ΩΑ θα υποχρεούται εκ του νόμου να
εκτυπώνει από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ κάθε εβδομάδα την κατάσταση με τα ονόματα όλων των εργαζομένων (καθηγητές, προσωπικό) του ΩΑ στην οποία θα φαίνεται ποιοί έχουν κάνει self test και έχουν καταχωρήσει το αποτέλεσμα. Συνεπώς, θα πρέπει όλοι να κάνουμε το τεστ και να καταχωρούμε το αποτέλεσμα την Κυριακή. Είναι αυτονόητο ότι όσοι δεν θα έχουν καταχωρήσει το αποτέλεσμα, δεν θα επιτρέπεται να εισέλθουν στο κτίριο.
7. Διαβάστε στην πλατφόρμα self-testing.gov τί πρέπει να κάνετε εάν βγει θετικό το τεστ!
Γ. Ειδικά μέτρα ασφαλείας ανά Σχολή εντός των χώρων του ΩΑ
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
α) Γενικοί κανόνες
1. Τα μαθήματα θα πρέπει να πραγματοποιούνται αποκλειστικά με αναλογία μεταξύ εκπαιδευτών/καθηγητών/δασκάλων και μαθητών/σπουδαστών 1:1 (μόνο ατομικά μαθήματα).
2. Στις αίθουσες διδασκαλίας και στους υπόλοιπους κλειστούς χώρους των δομών των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των ατόμων.
3. Όλες οι αίθουσες πρέπει να έχουν ανοικτό παράθυρο (τουλάχιστον ένα), το οποίο να παραμένει ανοικτό στη διάρκεια του μαθήματος, ώστε να ανανεώνεται ο αέρας.
4. Κατά την διάρκεια των ατομικών μαθημάτων, στην αίθουσα παραμένουν μόνο ο καθηγητής και ο σπουδαστής και μετά από το τέλος κάθε μαθήματος ο καθηγητής οφείλει να αερίσει την αίθουσα.
5. Για τα ομαδικά μαθήματα (όταν επαναλειτουργήσουν) πρέπει να υπάρχει διάλειμμα 10’- 15’ μεταξύ των διαφορετικών τάξεων/μαθημάτων και να γίνεται καλός αερισμός της αίθουσας. Οι σπουδαστές οφείλουν να αδειάζουν αμέσως την αίθουσα μετά από κάθε μάθημα.
6. Πρέπει να γίνεται τακτικός καθαρισμός και απολύμανση των επιφανειών και των αντικειμένων που χρησιμοποιούνται συχνά όπως: μουσικά όργανα, έπιπλα, γραφεία. Την ευθύνη για την απολύμανση των μουσικών οργάνων ή της επιφάνειας που ακούμπησε ο προηγούμενος σπουδαστής, την έχει ο καθηγητής.
7. Σε όλες τις αίθουσες θα πρέπει να υπάρχουν πανάκια μιας χρήσης και αλκοολούχο διάλυμα (με
περιεκτικότητα αλκοόλης 70%) για την απολύμανση των πλήκτρων στα πιάνα πριν και μετά από κάθε μάθημα, ενώ οι σπουδαστές πρέπει να αποστειρώνουν τα χέρια τους με αλκοολούχο διάλυμα (με περιεκτικότητα αλκοόλης 70%) πριν το μάθημα και σε περίπτωση αλλεργιών να πλένουν τα χέρια τους με σαπούνι και νερό για 20 δευτερόλεπτα.
8. Σε καμία περίπτωση οι σπουδαστές δεν χρησιμοποιούν το μουσικό όργανο αλλού σπουδαστή ή του καθηγητή τους.
9. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους (καθηγητές, σπουδαστές) κατά την διάρκεια του μαθήματος όπως επίσης και κατά τη μετακίνηση και παραμονή σε όλους τους εσωτερικούς χώρους του ΩΑ.
10. Όλοι οι καθηγητές κρατούν παρουσιολόγιο των σπουδαστών για ιχνηλάτηση σε περίπτωση κρούσματος.
β) Διεξαγωγή μαθημάτων
Ως προς τη φωνητική διδασκαλία: Λαμβάνει χώρα μόνο ατομικά και γίνεται με υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής προστατευτικής μάσκας από τον εκπαιδευτή/καθηγητή/ δάσκαλο, απόσταση δύο (2) μέτρων ή/και προαιρετική χρήση ακρυλικού πετάσματος (διαχωριστικού).
Ως προς τη διδασκαλία και χρήση κρουστών οργάνων και τυμπάνων, προβλέπεται υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής προστατευτικής μάσκας για τον δάσκαλο/καθηγητή/εκπαιδευτή και τον μαθητή/σπουδαστή,απόσταση δύο (2) μέτρων και προαιρετική χρήση ακρυλικού πετάσματος (διαχωριστικού).
Ως προς τη διδασκαλία και χρήση πνευστών οργάνων:
– Προβλέπεται υποχρεωτική περιμετρική απόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ του εκπαιδευτή και του
εκπαιδευόμενου και υποχρεωτική τόσο για τον εκπαιδευτή όσο και για τον εκπαιδευόμενο χρήση μάσκας κατά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο έκαστος δεν χρησιμοποιεί το πνευστό όργανο. Η ίδια υποχρεωτική περιμετρική απόσταση ισχύει και στην περίπτωση ύπαρξης ακροατηρίου. Είναι προτιμότερες οι χειρουργικές μάσκες ή οι μάσκες N95 χωρίς βαλβίδα ή οι μάσκες FFP2 χωρίς βαλβίδα.
– Συστήνεται τα μαθήματα να πραγματοποιούνται σε ανοικτούς χώρους. Όταν αυτό δεν είναι εφικτό, επιβάλλεται συχνός αερισμός κάθε δεκαπέντε (15) λεπτά, διάρκειας τουλάχιστον πέντε (5) λεπτών ο καθένας,έστω και αν διακόπτεται το μάθημα. Συστήνεται ακόμα και η περιοδική μέτρηση του CO2 ή η εφαρμογή συστήματος HVAC.
Ειδικοί κανόνες για τα Πνευστά Όργανα:
Για τα χάλκινα πνευστά, προκειμένου να παγιδεύεται το αεροζόλ του ιού, προτείνεται η χρήση ειδικού υφάσματος τύπου μεταξωτού πυκνής πλέξης ή διαφανούς προστατευτικού υλικού που να καλύπτει την καμπάνα(bell).
Για τα ξύλινα πνευστά, π.χ. φλάουτο, όμποε, φαγκότο, φλογέρα, ισχύουν οι γενικές οδηγίες προφύλαξης.
Σχετικά με τον καθαρισμό των μουσικών οργάνων, ισχύουν οι εξής κανόνες:
– Πνευστά μουσικά όργανα θα πρέπει να καθαρίζονται από τους μουσικούς με προσοχή και σε απόσταση δύο (2) μέτρων από άλλα άτομα. Για τον καθαρισμό των χάλκινων πνευστών απαιτείται δοχείο συλλογής ή ειδικό απορροφητικό χαρτί. Επιπλέον επισημαίνεται ότι ο καθαρισμός των πνευστών οργάνων απαιτεί μεγαλύτερη απόσταση ή ειδική αίθουσα και οδηγίες διότι ενέχει κινδύνους.
– Μουσικά όργανα με πλήκτρα θα πρέπει να απολυμαίνονται με διάλυμα λευκού ξυδιού (3 μέρη νερού και ένα μέρος λευκού ξυδιού) εφαρμόζοντας τις γενικές οδηγίες καθαρισμού του οργάνου, δηλαδή χρησιμοποίηση μαλακού υφάσματος (π.χ. φανέλα ή δέρμα chamois). Δεν επιτρέπεται η εφαρμογή χειροπετσετών. Το ύφασμα πρέπει να είναι ελαφρά υγραμένο και τα πλήκτρα να σκουπίζονται πάντα προς μια κατεύθυνση, από την εσωτερική μεριά του οργάνου προς την εξωτερική.
– Για τα τύμπανα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι η μεμβράνη με τη δόνησή της κατά τη χρήση των μπαγκετών μπορεί να δημιουργήσει αεροζόλ (δυνητικά μολυσμένο) που θα εισπνεύσει ο μουσικός και οι παρακείμενοί του, επομένως θα πρέπει να γίνεται και σε αυτά σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση βάσει οδηγιών του κατασκευαστή.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
1. Ως γενικός κανόνας αποσταστιοποίησης τίθεται η τήρηση απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου όσων βρίσκονται επί σκηνής κατά τη διάρκεια του μαθήματος, εξαιρουμένων των περιπτώσεων κατά τις οποίες για τις ανάγκες μίας σκηνής απαιτείται σωματική επαφή. Στην περίπτωση αυτή, οι συμμετέχοντες στην εν λόγω σκηνή είναι υποχρεωμένοι να απολυμαίνουν τα χέρια τους πριν και μετά τη σκηνή, και η επαφή να είναι πολύ σύντομη.
2. Ως προς τη φωνητική διδασκαλία αυτή πρέπει να λαμβάνει χώρα ατομικά, με υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας από τον εκπαιδευτή/δάσκαλο, απόστάση δύο (2) μέτρων μεταξύ σπουδαστή και διδάσκοντος ή/και χρήση ακρυλικού πετάσματος (διαχωριστικού)
3. Τα δια ζώσης μαθήματα θα πρέπει να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα.
4. Η δραστηριότητα του Δ’ έτους καθώς και του Εργαστηρίου περιορίζονται αυστηρά στο Black Box.
5. Η δραστηριότητα των Α’, Β’ και Γ’ ετών περιορίζεται αυστηρά στο ισόγειο του ΩΑ.
6. Όλοι οι καθηγητές κρατούν παρουσιολόγιο των σπουδαστών ανά τμήμα για ιχνηλάτηση σε περίπτωση κρούσματος.
7. Όπου υπάρχει παράθυρο, να παραμένει ανοιχτό κατά την διάρκεια των μαθημάτων.
8. Μετά το τέλος κάθε μαθήματος, οι σπουδαστές να αδειάζουν αμέσως την αίθουσα και να υπάρχει διάλειμμα 15’ για τον καλό αερισμό της αίθουσας.
9. Σε όλες τις αίθουσες θα πρέπει να υπάρχουν πανάκια μιας χρήσης και αλκοολούχο διάλυμα (με
περιεκτικότητα αλκοόλης 70%) για την απολύμανση των επιφανειών και των αντικειμένων που
χρησιμοποιούνται.
10. Σπουδαστές και διδακτικό προσωπικό μπαίνουν στις αίθουσες χωρίς παπούτσια, με κάλτσες που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για αυτή τη χρήση και για όση ώρα βρίσκονται στην αίθουσα.
11. Κάθε σπουδαστής πρέπει να έχει ένα σάκο για να τοποθετεί και να φυλάσσει τα ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα. Τα ρούχα που χρησιμοποιούνται κατά την διάρκεια των μαθημάτων θα πρέπει να αντικαθίστανται καθημερινά με νέα καθαρά.
12. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους κλειστούς χώρους του ΩΑ (αίθουσες και κοινόχρηστοι χώροι) κατά την διάρκεια του μαθήματος και οπωσδήποτε κατά την μετακίνηση στους κοινόχρηστους χώρους.
13. Εάν για τα μαθήματα κίνησης και οποιαδήποτε σωματική άσκηση η χρήση μάσκας θεωρείται
επιβαρυντική, τότε τα συγκεκριμένα μαθήματα θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε εξωτερικούς χώρους του κτιρίου (περιστύλιο, κήπος).
14. Στο φουαγιέ του ισογείου μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως δύο σπουδαστές σε απόσταση.
15. Απαγορεύεται η παραμονή σπουδαστών στο γραφείο της Σχολής.
16. Όλοι ανεξαιρέτως δεν πίνουν νερό απευθείας από τις βρύσες αλλά χρησιμοποιούν μπουκάλια νερού.
17. Τα διαλείμματα για φαγητό γίνονται στους εξωτερικούς χώρους του ΩΑ, τηρώντας αποστάσεις .
18. Τέλος, συνιστάται, εάν είναι εφικτό, να προγραμματιστούν όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα σε ανοιχτούς χώρους. Προτεινόμενοι χώροι είναι ο κήπος του ΩΑ, ο κήπος του Βυζαντινού Μουσείου, ο Εθνικός κήπος, ο λόφος του Αρδηττού και το προαύλιο του Καλλιμάρμαρου. Σε όλους τους εξωτερικούς χώρους τηρούνται οι κανόνες αντιμετώπισης της πανδημίας που ορίζει το κράτος.
ΣΧΟΛΕΣ ΧΟΡΟΥ
1. Ως γενικός κανόνας αποσταστιοποίησης τίθεται η τήρηση απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου όσων βρίσκονται επί σκηνής κατά τη διάρκεια του μαθήματος, εξαιρουμένων των περιπτώσεων κατά τις οποίες για τις ανάγκες μίας σκηνής απαιτείται σωματική επαφή. Στην περίπτωση αυτή, οι συμμετέχοντες στην εν λόγω σκηνή είναι υποχρεωμένοι να απολυμαίνουν τα χέρια τους πριν και μετά τη σκηνή, και η επαφή να είναι πολύ σύντομη.
2. Όλοι οι καθηγητές κρατούν παρουσιολόγιο των σπουδαστών ανά τμήμα για ιχνηλάτηση σε περίπτωση κρούσματος.
3. Μέσα στις αίθουσες τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις σε σχέση με τα τετραγωνικά.
4. Σε όλες τις αίθουσες θα πρέπει να υπάρχουν πανάκια μιας χρήσης και αλκοολούχο διάλυμα (με
περιεκτικότητα αλκοόλης 70%) για την απολύμανση των επιφανειών και των αντικειμένων που
χρησιμοποιούνται.
5. Όπου υπάρχει παράθυρο, να παραμένει ανοιχτό κατά την διάρκεια των μαθημάτων.
6. Μετά το τέλος κάθε μαθήματος, οι σπουδαστές να αδειάζουν αμέσως την αίθουσα και να υπάρχει διάλειμμα 15’ για τον καλό αερισμό της αίθουσας.
7. Όλοι οι σπουδαστές πρέπει να έχουν δεύτερο ζευγάρι παπούτσια για να εισέρχονται στον χώρο των αιθουσών.
8. Κάθε σπουδαστής πρέπει να έχει ένα σάκο για να τοποθετεί και να φυλάσσει τα ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα. Τα ρούχα που χρησιμοποιούνται κατά την διάρκεια των μαθημάτων θα πρέπει να αντικαθίστανται καθημερινά με νέα καθαρά.
9. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους ανεξαιρέτως, τόσο στις αίθουσες προβών όσο και στους κοινόχρηστους χώρους. Συνιστάται η συχνή αντικατάσταση.
10. Στις αίθουσες να υπάρχουν σαπούνια, χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες, ειδικά απολυμαντικά, ποδονάρια μιας χρήσης, καθαρές σφουγγαρίστρες και πανιά καθαρισμού.
11. Οι μπάρες χορού και το πάτωμα να καθαρίζονται/ απολυμαίνονται πριν από κάθε αλλαγή group.
12. Η τουαλέτα (και τα πόμολα) θα πρέπει να καθαρίζονται μετά από κάθε χρήση από τον κάθε ένα που τη χρησιμοποιεί.
13. Τα αποδυτήρια δεν χρησιμοποιούνται παρά μόνο για την φύλαξη πραγμάτων.
14. Απαγορεύεται η χρήση των ντουζ.
15. Όλοι ανεξαιρέτως δεν πίνουν νερό απευθείας από τις βρύσες αλλά χρησιμοποιούν μπουκάλια νερού.
16. Τα διαλείμματα για φαγητό γίνονται στους εξωτερικούς χώρους του ΩΑ, τηρώντας αποστάσεις .
17. Απαγορεύεται η παραμονή σπουδαστών στο γραφείο της Σχολής.
ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΜΟΥΣΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ, ΧΟΡΟΣ)
– Σε περίπτωση παράστασης στο πλαίσιο των δομών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης (εξετάσεις) συνιστάται ο μοριακός έλεγχος (ή πιθανόν έλεγχος αντιγόνου) των εξεταζόμενου μαθητή/σπουδαστή την προηγουμένη ημέρα, εφόσον υπάρχει ακροατήριο.
– Για μαθητές που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου θα πρέπει να προβλέπεται διδασκαλία εξ
αποστάσεως.
– Διευκρινίζεται ότι όλα τα αναφερόμενα μέτρα ισχύουν τόσο και για τους εκπαιδευτές όσο και για τους εκπαιδευόμενους.
Δ. Ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος
Περίπτωση στενής επαφής
Το κρούσμα ενημερώνει τη διεύθυνση της σχολής.
Η διεύθυνση της σχολής ενημερώνει 1. τους σπουδαστές και τους καθηγητές του τμήματος, 2. όλα τα άλλα τμήματα της Σχολής 3. τη Διοίκηση του ΩΑ.
Η Διοίκηση του ΩΑ αναλαμβάνει την απολύμανση του χώρου, ενημερώνει όλες τις Σχολές και το Διοικητικό προσωπικό.
Το τμήμα στο οποίο παρουσιάστηκε το κρούσμα, μπαίνει σε προληπτική καραντίνα για 10 ημέρες (θεωρείται στενή επαφή) εάν τα άτομα του τμήματος (σπουδαστές, καθηγητές) καθώς και το προσωπικό του ΩΑ έχουν έρθει σε επαφή με το κρούσμα 48 ώρες πριν το κρούσμα παρουσιάσει συμπτώματα.
Το κρούσμα, οι καθηγητές και οι σπουδαστές του τμήματος στο οποίο παρουσιάστηκε το κρούσμα, καθώς και το προσωπικό του ΩΑ, για να έχουν δικαίωμα επιστροφής, θα πρέπει να προσκομίσουν αποτελέσματα αρνητικού μοριακού τεστ. Υπάρχει συμφωνία μεταξύ του ΩΑ και της Ευρωκλινικής για την διενέργεια μοριακών τεστ στην ειδική τιμή των 45€.
Το τμήμα στο οποίο παρουσιάστηκε το κρούσμα, περνάει σε διαδικτυακή λειτουργία και τα μαθήματα συνεχίζονται κανονικά χωρίς να τίθεται θέμα επιστροφής διδάκτρων.
Εάν το κρούσμα που παρουσίασε τα συμπτώματα, εμφανιστεί σε μια ομάδα/τάξη η οποία χρησιμοποιεί κοινό χώρο με άλλη ομάδα/τάξη, τότε αυτή η άλλη ομάδα/τάξη μπαίνει σε προληπτική καραντίνα 5 ημερών (θεωρείται έμμεση επαφή). Η άλλη ομάδα/τάξη δεν μπαίνει σε καραντίνα μόνο στην περίπτωση που από την στιγμή που γνωστοποιήθηκε η ύπαρξη κρούσματος, δεν είχε μπεί στον χώρο. Εφόσον ο χώρος απολυμανθεί οι άλλες τάξεις που μοιράζονται τον κοινό χώρο μπορούν να συνεχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους.
Περίπτωση έμμεσης επαφής
Εάν εμφανισθεί κρούσμα στο στενό περιβάλλον σπουδαστή, διδάσκοντα ή πρόσωπο του διοικητικού προσωπικού, ενημερώνεται η διεύθυνση της σχολής.
Η διεύθυνση της σχολής ενημερώνει 1. τους σπουδαστές και τους καθηγητές του τμήματος, 2. όλα τα άλλα τμήματα της Σχολής 3. τη Διοίκηση του ΩΑ.
Η Διοίκηση του ΩΑ ενημερώνει όλες τις Σχολές και το Διοικητικό προσωπικό.
Όλοι όσοι έχουν έρθει σε επαφή με σπουδαστή, καθηγητή ή πρόσωπο του διοικητικού προσωπικού (στο στενό περιβάλλον του οποίου παρουσιάστηκε κρούσμα) 48 ώρες πριν το κρούσμα παρουσιάσει συμπτώματα, μπαίνουν σε προληπτική καραντίνα 5 ημερών (θεωρείται έμμεση επαφή). Τα μαθήματα συνεχίζονται κανονικά με διαδικτυακή λειτουργία χωρίς να τίθεται θέμα επιστροφής διδάκτρων. Η επιστροφή στο κτίριο γίνεται και πάλι με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος από μοριακό τεστ.
Για κρούσμα σε εργαζόμενο διοικητικού προσωπικού ισχύουν όλα τα παραπάνω για τις περιπτώσεις καραντίνας που αφορούν σε στενή ή έμμεση επαφή.