Στο πλαίσιο της συνεργασίας της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών με την
Hochschule Ernst Busch του Βερολίνου, ο σκηνοθέτης
Christian von Treskow, απόφοιτος και μακροχρόνιος συνεργάτης της διεθνώς αναγνωρισμένης HfS Ernst Busch, υλοποίησε ένα εντατικό διήμερο masterclass σ
τη μέθοδο των Biomechanics για τους δευτεροετείς
σπουδαστές Υποκριτικής των Δραματικών Σχολών του Εθνικού Θεάτρου και του
Ωδείου Αθηνών.
Καθώς η συγκεκριμένη μεθοδολογία δεν αποτελεί ακόμη μέρος του συνηθισμένου εκπαιδευτικού ρεπερτορίου στην Ελλάδα, το masterclass εισήγαγε μια ουσιαστική νέα διάσταση στην εκπαίδευση των ηθοποιών, ενισχύοντας παράλληλα τον καλλιτεχνικό διάλογο ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, μέσα από την εξειδίκευση και τη διδασκαλία του.
Ο Christian von Treskow σπούδασε στη Σχολή Σκηνοθεσίας της Ernst Busch Academy of Dramatic Arts στο Βερολίνο τη δεκαετία του 1990. Στην αρχή της καριέρας του σκηνοθέτησε για σύντομο διάστημα το θέατρο Baracke στο Deutsches Theater, μαζί με τον Thomas Ostermeier, προτού προσληφθεί από τον Claus Peymann στο Burgtheater της Βιέννης. Από εκεί ξεκίνησε μια μακρά πορεία ως ανεξάρτητος σκηνοθέτης, που τον οδήγησε σε πολλά θέατρα στη Γερμανία και στο εξωτερικό. Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, με το Schauspiel Köln, το Bremer Theater, το Theaterhaus Jena, το Theater Erlangen και τα Wuppertaler Bühnen, όπου το 2009 εντάχθηκε στην καλλιτεχνική διεύθυνση ως καλλιτεχνικός διευθυντής και καλλιτεχνικός γενικός διευθυντής. Από το 2014 εργάζεται εκ νέου ως ανεξάρτητος σκηνοθέτης στο δραματικό και στο λυρικό θέατρο. Μεταξύ των πρόσφατων συνεργασιών του συγκαταλέγονται το Theater Aachen, το Staatstheater Augsburg, τα θέατρα Münster και Osnabrück, το Düsseldorfer Schauspielhaus και η Κρατική Όπερα του Αμβούργου. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει επίσης στην Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών του κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης, στο Ludwigsburg. Έχει σκηνοθετήσει συνολικά περισσότερες από 80 παραγωγές και θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στο πεδίο της θεατρικής βιομηχανικής (theatre biomechanics).
Με αυτή την καθοριστική διαδρομή ως υπόβαθρο, ο Christian von Treskow παρουσίασε στους σπουδαστές τη μέθοδο των Biomechanics, ένα συστηματικό και ολοκληρωμένο σύστημα εκπαίδευσης που διαμορφώθηκε από τον Vsevolod Meyerhold στις αρχές της δεκαετίας του 1920. Η μεθοδολογία αυτή καλλιεργεί το εκφραστικό όργανο του ηθοποιού στην ολότητά του, διευρύνοντας το εύρος και τη λεπτότητα του εκφραστικού του λεξιλογίου μέσω της μελέτης της φόρμας, του ρυθμού, της χωρικής οργάνωσης και της δυναμικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο σώμα και την καλλιτεχνική πρόθεση. Στο σύγχρονο σκηνικό περιβάλλον, η εντυπωσιακή της προσαρμοστικότητα την καθιστά ένα ισχυρό εργαλείο, ικανό να τροφοδοτήσει εκλεκτικές, υβριδικές και μεταδραματικές πρακτικές που αναδεικνύουν τον αναπαραστατικό και διαρκώς εξελισσόμενο χαρακτήρα του θεάτρου.
//
Στη 1η φωτογραφία κάτω, διακρίνονται η Διευθύντρια της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, Δηώ Καγγελάρη, ο Christian von Treskow, ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, Andreas Kindl, και η σύζυγός του, Dr. Ina Weinrautner.
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
