Όλο το θέατρο (σε πέντε σκηνές και δέκα παραλλαγές)

Η Δραματική Σχολή Ωδείου Αθηνών σε συνεργασία με τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου παρουσιάζει την παράσταση

«Όλο το θέατρο (σε πέντε σκηνές και δέκα παραλλαγές)»
Τετάρτη 6 & Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018│21:00
Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας | ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνεργασίας του Μεγάρου με τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών (ΩΑ), οι τριτοετείς σπουδαστές Υποκριτικής του ΩΑ δίνουν δύο θεατρικές παραστάσεις με τίτλο «Όλο το θέατρο (σε πέντε σκηνές και δέκα παραλλαγές)».

Φέτος, με τη συμβολή των φοιτητών αρχιτεκτόνων που παρακολουθούν το μάθημα των Μεταμορφώσεων του θεατρικού χώρου του Σταύρου Γυφτόπουλου στο ΕΜΠ και με τη σκηνοθετική συμμετοχή πολλών καθηγητών της Δραματικής Σχολής, η συγκεκριμένη άσκηση αναβαθμίζεται σε ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία.

Το πρόγραμμα της παράστασης περιλαμβάνει αποσπάσματα, στην πρωτότυπη μορφή τους, από πέντε εμβληματικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου («Βάκχες» του Ευριπίδη, «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζων Φορντ, «Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία» του Ροζέ Βιτράκ, «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν Πωλ Σαρτρ και «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ). Tα αποσπάσματα αυτά συνοδεύονται το καθένα από δύο παραλλαγές, έτσι όπως θα τις φαντάζονταν άλλοι δραματουργοί (Σαίξπηρ, Ρέιβενχιλ, Ουάιλντ, Πίντερ, Μπρεχτ, Μπέκετ, Μονζεαμόν) ή σχήματα (Compagnia degli Stolti, Peeping Tom, Trio Fratellini) ανά τους αιώνες.

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1.Ευριπίδη «Βάκχες»
i) Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Όνειρο βακχικής νύχτας»
ii) Μαρκ Ρέιβενχιλ «Shopping and Bacching»

2.Τζων Φορντ «Κρίμα που είναι πόρνη»
i) Όσκαρ Ουάιλντ «Η σημασία να είσαι πόρνη»
ii) Χάρολντ Πίντερ «Παλιά πόρνη»

3. Ροζέ Βιτράκ «Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία»
i) Μπέρτολτ Μπρεχτ «Ο Βίκτορ με την κιμωλία»
ii) Compagnia degli Stolti «Vittorio o I Bambini al Potere»

Δ ι ά λ ε ι μ μ α

4.Ζαν Πωλ Σαρτρ «Κεκλεισμένων των θυρών»
i) Peeping Tom «No Exit»
ii) Τρίο Φρατελλίνι «Πόρταααααα!»

5.Χάινερ Μύλλερ «Κουαρτέτο»
i) Σάμιουελ Μπέκετ «Κουάρτ»
ii) Τσικαμάτσου Μονζαεμόν «四重奏»

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μια συμπαραγωγή του Ωδείου Αθηνών και του ΜΜΑ στο πλαίσιο του κύκλου Θέατρο στο Μέγαρο.

Σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

Σκηνοθετική επιμέλεια Αντώνης Γαλέος, Βίκυ Γεωργιάδου, Γιώργος Ζαμπουλάκης, Μενέλαος Καραντζάς, Ηλίας Κουνέλας, Θάνος Λέκκας, Αργύρης Ξάφης

Σκηνογραφική-ενδυματολογική εποπτεία Αντώνης Βολανάκης, Σταύρος Γυφτόπουλος

Επιμέλεια κίνησης│ Γιώργος Ανδρουλάκης, Θάνος Δερμάτης, Γιώργος Μιχελάκης, Αμάλια Μπένετ, Καμίλο Μπετανκόρ

Με τη συμμετοχή τριτοετών σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του ΩΑ

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί:

Παναγιώτης Αργυρόπουλος, Ιφιγένεια Βαρελά, Παντελής Καλογεράκης, Δημήτρης Καραμάνος, Μανώλης Κασιμάκης, Συμεών Κωστάκογλου, Μαρία Μαντά, Μαρία Μιχαήλ, Σίλια Μπισιώτη, Βικτώρια-Ελισάβετ Μπιτούνη, Κωνσταντίνα Σκανδάλη, Χριστίνα Σωτηριάδου, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Ειρήνη Χουρμούζη, Εύη Χρόνη.

Σκηνικά – κοστούμια:

Αθηνά Αθανασίου, Κωνσταντίνος Αργυρίου, Αγγελική Ασημακοπούλου, Ιωάννα-Μαρία Βέμμου, Δήμητρα Βρέντα, Γεωργία Δράμπαλου, Σπυρέττα Δρίβα, Κυριακή Εξερτζή, Χαρά Καΐκα, Ιωάννα Καλακώνα, Ηρώ Καραβία, Άρτεμις Κολτσίδα, Αλέξανδρος Κοντής, Χρήστος Μαλεσόβας, Βασιλική Μαντέλου, Ηλιάνα Μαντούβαλου, Ηρώ Μιναρετζή, Βαλασία Μπαρμπούτη, Μαρίνα Νικητοπούλου, Κατερίνα Νίνου, Ελευθερία Παπαδοπούλου / Μαρία Πιτσούλη, Νεφέλη Σαμιώτη, Ευαγγελία Σαραντοπούλου, Αλέξανδρος Σκαμπαρδώνης, Ελεάννα Σκούφη, Γεωργία Σουλτανά, Έλλη Σπένδου, Όλγα Σταθογιαννάκη, Στάθης Στραγαλινός, Γιώργος Τσαγκαράκης, Μελίνα Τσαγκαρέλη, Μαριάννα Τσαπέπα, Αγγελική Τσιλίδη, Ραλλού Φασουράκη, Μαρία Χαρδάκη, Ευστάθιος Χλιαουτάκης, Τζωρτζίνα Χολέβα / Ναϊσώ Κοκκάλα, Mary Vechot  

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη.

«Είναι φυσικό, απ’ τη μια, οι νέοι άνθρωποι να μπαίνουν στο θέατρο με τα μάτια γεμάτα εικόνες πώς οι ίδιοι θα το έκαναν αλλιώς.

Η πείρα, απ’ την άλλη, διδάσκει εμάς, τους δάσκαλους, ότι η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινάει απ’ την ανάγκη να μάθουν να σκέφτονται απλά.

Γι’ αυτό και δουλεύουμε πάνω στην απλούστατη αρχή ότι το θέατρο είναι αφήγηση.

Το πρώτο ερώτημα που θέτουμε είναι Ποια ιστορία αφηγείται το έργο;

Και στη συνέχεια ρωτάμε Αν την ίδια αυτή ιστορία την έλεγε κάποιος άλλος κάπου αλλού κάποτε άλλοτε, πώς θα την έλεγε;

Το κέρδος είναι διπλό: αφενός πάμε στην καρδιά του μύθου, αφετέρου, προβάλλοντας τα χαρακτηριστικά του κάθε συγγραφέα στο ίδιο φόντο, βλέπουμε ξεκάθαρα τι καθιστά το ύφος του μοναδικό.

Το bonus είναι ότι από αυτή την “άσκηση” προκύπτει μια συναρπαστική για τους θεατές εμπειρία –που φέτος αποφασίσαμε να μοιραστούμε με το ευρύ κοινό.

Πέντε σκηνές από το παγκόσμιο ρεπερτόριο θα παρουσιαστούν στην “πρωτότυπη” μορφή τους (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) και κατόπιν σε δύο παραλλαγές.

Αρχίζοντας από τον Ευριπίδη, θα κάνουμε μια στάση στον Σαίξπηρ,  πριν φτάσουμε στον Ρέιβενχιλ, και με όχημα τον Χάινερ Μύλλερ θα γυρίσουμε το χρόνο πίσω, όχι για να συναντήσουμε την πηγή του, τον Λακλό, αλλά για να δούμε πώς είναι ν’ αφηγείσαι μια ιστορία ζήλιας με κιμονό».

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Tιμές εισιτηρίων
7 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ) 10 € 15 €

210 72 82 333, megaron.gr και σε όλα τα καταστήματα Public


 

Share to:

Comments are closed.

© 2016-2024 ΩΔΕΙΟN ΑΘΗΝΩΝ - All rights reserved | Mindcrafted by Scicada.eu