[Click here for English text]
ΘΕΡΙΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΑΜΟΥ – 2018
7 – 14 Ιουλίου 2018, Χώρα Σάμου
Συνδιοργάνωση της Ανώτατης Σχολής Μουσικής της Γενεύης και του Ωδείου Αθηνών
με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Schwarz
Οι τροβαδούροι της 4ης Σταυροφορίας (1204)
Μια εβδομάδα δοκιμών και σεμιναρίων αφιερωμένη στη μουσική των τροβαδούρων της 4ης Σταυροφορίας και στη δραστηριότητά τους στο Βυζάντιο κατά τον 13ο αιώνα. Η εβδομάδα θα επικεντρωθεί στη μελέτη του σχετικού ρεπερτορίου, στην ανάλυση των σχέσεων μουσικής – κειμένου στα έργα των τροβαδούρων, καθώς και στο ιστορικό και πολιτιστικό τους υπόβαθρο. Θα ολοκληρωθεί με συναυλίες στη Σάμο και στην Αθήνα.
Διδάσκουν:
Francis Biggi (Ανώτατη Σχολή Μουσικής της Γενεύης)
Δημήτρης Κούντουρας (Ωδείο Αθηνών)
Αφορά μουσικούς με ενδιαφέρον για τη μεσαιωνική μουσική.
Κόστος συμμετοχής: 250 € (στην τιμή συμπεριλαμβάνονται δίδακτρα, καθώς και επτά διανυκτερεύσεις στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Schwarz στη Χώρα Σάμου με πρόγευμα και ένα γεύμα την ημέρα – δεν συμπεριλαμβάνεται η μετάβαση προς και από τη Σάμο)
Δηλώσεις συμμετοχής: info@athensconservatoire.gr
Πληροφορίες: κα Traute Lutz, 693 4311 373
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Francis Biggi
Ειδικός στη μουσική του Μεσαίωνα, λαουτίστας και καθηγητής στο Ωδείο της Γενεύης όπου και διευθύνει το τμήμα παλαιάς μουσικής. Σπούδασε στο Ωδείο του Μιλάνου, στο πανεπιστήμιο της Σιέννα και στη Schola Cantorum της Βασιλείας.
Έχει συνεργαστεί με πολυάριθμα σύνολα παλαιάς μουσικής όπως το Micrologus, Hesperion XXI και Dedalus.
Έχει ηχογραφήσει για τις εταιρίες Polygram, Astrée-Auvidis, Polygram, Tactus, Florentia Musicae.
Έχει ερευνήσει και παρουσιάσει πρότζεκτ σχετικά με μουσική και ποίηση στις απαρχές της Αναγέννησης στην Ιταλία κι έχει εκδώσει σχετικές μελέτες και άρθρα.
Δημήτρης Κούντουρας
Ειδικεύεται σε ιστορικά είδη φλάουτου από τον Μεσαίωνα μέχρι το Μπαρόκ και στην παλαιά μουσική. Σπούδασε φλάουτο με ράμφος, μπαρόκ φλάουτο και ιστορική ερμηνεία στις Ανώτατες Σχολές Μουσικής της Ουτρέχτης, του Μιλάνου και της Βιέννης. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη μουσική του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης στο Ινστιτούτο Παλαιάς Μουσικής του Τρόσινγκεν (Master of Early Music) ενώ είναι διδάκτορας μουσικολογίας του ΕΚΠΑ. Υπήρξε μεταδιδακτορικός υπότροφος του ΚΕΑΕ για την έρευνά του «Η μουσική των τροβαδούρων στο Λατινικό Βασίλειο της Θεσσαλονίκης μετά το 1204» (εκδ. Νεφέλη 2017).
Έχει εμφανιστεί, μεταξύ άλλων, στην αίθουσες Sala Verdi του Μιλάνου και Pablo Casals του Τόκυο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στο Konzerthaus της Βιέννης και στο διεθνές φεστιβάλ J.S. Bach της Ρίγας ενώ έχει συνεργαστεί με την Καμεράτα Αθηνών (Γ. Πέτρου), με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης (Ph. Jordan) και με την Harmony of Nations Baroque Orchestra. Διευθύνει το σύνολο παλαιάς μουσικής Ex Silentio και τη σειρά συναυλιών «Παλαιά μουσική στον Άγιο Παύλο». Έχει ηχογραφήσει με το Ex Silentio για τις γερμανικές εταιρίες Talanton και Carpe Diem ενώ έχει εκδώσει μελέτες και δοκίμια πάνω σε θέματα ιστορίας της μουσικής του Μεσαίωνα και στις σχέσεις μουσικής και λόγου.
|
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ |
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ |
|
|
|
english
SAMOS SUMMER ACADEMY – 2018
7 – 14 July 2018, Chora at Samos
Co-organized by the Haute École de Musique de Genève and the Athens Conservatoire with the kind support of the Schwarz Foundation
The Troubadours in the 4th Crusade, 1204
A week of rehearsals and seminars dedicated to the music of the troubadours of the 4th Crusade and their activity in Byzantium in the 13th century. The week will focus on the study of the relevant repertoire, the exploration of the relations between poetry and music in the work of the troubadours, and their historical and cultural background. It will lead to concerts in Samos and Athens.
Coaching:
Francis Biggi (Haute École de Musique de Genève)
Dimitris Kountouras (Athens Conservatoire)
Open to singers and instrumentalist interested in medieval music.
Participation fee: 250 € (including tuition fees, accommodation for seven nights in the Schwarz Foundation music studios in Chora – Samos as well as breakfast and one meal per day – not including travel to and from Samos)
Applications: info@athensconservatoire.gr
Information: Ms Traute Lutz, +30 693 4311 373
BIO NOTES ABOUT THE COACHES
Francis Biggi
Specialist on medieval music professor and co-ordinator of the Early Music Department at the Haute Ecole de Musique in Geveva.
Studied at the Conservatory of Milan, at the University of Milan and Pisa and later at the prestigious Schola Cantorum Basiliensis.
He has colaborated with numerous early music ensembles such as Hesperion XXI, Micrologus, Daedalus and his is the director of the italian medieval ensemble Lucidarium appearing in many concerts both nationaly and internationaly. He has recorded extensively with Polygram, Astrée-Auvidis, Polygram, Tactus and Florentia Musicae.
His artistic-research projects are in many different fileds including music and poetry in Early Renaissance Italy. Furthermore he has published many articles on medieval matters and gives masterclasses and lectures in many countries.
Dimitris Kountouras
Born in Greece he studied recorder, baroque flute and historical performance practice at the Utrecht School of the Arts (MA 2001), at the Early Music Institute – Academy of Music in Milan and at the Conservatoire of Vienna. He got a masters degree on Medieval and Renaissance music from the Trossingen School of Music and a PhD on historical musicology from the University of Athens with a thesis on the relations between renaissance humanism and music. He performed in festivals and venues such as the Styriarte Festival in Graz, the J.S.Bach Festival in Riga, the Pablo Casals hall in Tokyo, the Sala Verdi in Milan, the Megaron in Athens, the Hellenic Festival, the Konzerthaus of Vienna, the Marco Fodella Festival in Milan, the Mousike’ in Bari, the Banchetto musicale in Vilnius, the Trollhaeten Festival in Sweeden etc. He has performed with Armonia Atenea (G.Petrou), with Harmony of Nations Baroque Orchestra as well as with Vienna Symphony Orchestra (Ph.Jordan) and performs regularly with his own ensemble Ex Silentio. He has recorded for Carpe Diem and Talanton with Ex Silentio and took part in baroque opera recordings for DECCA and MDG. In 2016 he was a post-doc scholar for the Centre for Humanistic Research in Athens with a project on the troubadours at the Kingdom of Thessalonika after 1204 (Nefeli editions). His interests include the historical performance practice, the text and music relations and the influence of the Renaissance humanism on music. He is teaching at the University of Macedonia in Thessaloniki, the Conservatoire of Athens and the Filippos Nakas Conservatoire.